Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. mars 2008 Premium Medlem Del Skrevet 1. mars 2008 Det har forbauset meg lenge at så få viser interesse for CS sin C-130X !!?? Jeg hadde denne i FS9, men den gamle PCen min klarte knapt å få den fra bakken. Nå har Captain Sim bygget ny Hercules (nesten) fra grunnen av, beregnet kun på FSX, og det er blitt en fantastisk modell! Merker INGEN dropp i frames, og den flyr som en drøm. Dåg er det noen bugs man bør være oppmerksom på, som for oss som har Creative lydkort. Der er det et driverproblem som CS jobber for å rette på, og inntil videre må man leve med noe redusert lydkvalitet. Men himmel og hav, det er nok av lyd å ta av, og jeg flyr med konstant ståpels i denne vannvittig realistiske arbeidshesten. Dessverre er det ingen norsk utgave til FSX, men vi har da våre venner i NATO som gladelig låner oss noen eksemplarer til årets vinterøvelse. Jeg ble med på en tur fra Bardufoss til Bodøø. [color:#3333FF]Hercules [/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 1. mars 2008 Premium Medlem Del Skrevet 1. mars 2008 Nei dærsken, trodde du sto strandet med et eller annet spetakkel i Keflavik jeg. da må altså Einar vært å gitt deg noe refueling på vei tilbake til gamle landet...haha Herlig bildeserie Ernst! Er meshet Norway QM for FSX? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 1. mars 2008 He he he, javisst, Einar kom meg til unnsetning på Keflavik. Han hadde med noe kraftig drivstoff som de lager i Beiarn. Kan brukes både på fly og i kaffen, så turen videre til Bodø gikk både hit og dit :grin: . I mellomtiden har jeg tatt brevkurs i "lastebil med propell", og dævven det er gøy. Denne Herc`en er virkelig et imponerende monster. .....Og ja, jeg bruker Norway Quality Mesh og Norway Scenic, i tillegg til FEX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola H. Skjellnan Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Er dette den grafikken du vanligvis flyr med? I så fall er det jo fantastisk! Hvordan er frames når du er på en middels stor flyplass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 1. mars 2008 Jada, dette er standard-grafikken på de fleste flight`ene. Frames er låst på 30, men jeg sjekker nesten aldri hva som oppnåes. Jevn flyt er mer viktig, og slik som her i Nord-Norge er det ikke noe problem, selv med masse skyer og varierende vær. På større flyplasser med mye AI-trafikk merker jeg at PCen jobber tyngre, men stort sett er det jevn flyt og flybare forhold. Core 2 Duo, 3GHz, GeForce8800 GTS 640MB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola H. Skjellnan Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Flott, da skulle nok min E8400 3GHz, 4gig, 8800GT alpha dog edit. holde for noe lignende Hva skjer hvis du aktiverer bloom? mye tap av frames? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 1. mars 2008 Har ikke testet dette grundig, men merker ikke så stor forskjell med og uten "bloom". Men jeg flyr mest uten, siden jeg bruker Shockwaves 3D Light Redux, som lager noen fantastiske lyseffekter. Og ja, du burde ikke ha noe problem med å oppnå tilsvarende grafikk som det jeg har . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 å i svarte, nydlige bilder Ernst, men u den ai'n din, er det noe du har lagga selv å om det er en mylighet å få tak i den?? 10/10 ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 1. mars 2008 men u den ai'n din, er det noe du har lagga selv å om det er en mylighet å få tak i den?? .......sorry, det er den berømmelige AI-pakka til Steinar Grindstein. Han hjalp meg med å sette sammen denne på siste FS-treff i Bodø. Den er på mange GiG, og Steinar har jobbet med den i årevis!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 uki, stemmer det, har vært borti den selv, ja han lagt en del arbeid med den pakka.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Are Pettersen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Flotte bilder. Ser at du ikke har så mye eller ingen autogen trær. Jeg har også kommet frem til at FSX ser bedre ut uten trær. Synes trærne ødelegger en del for fly og fartsfølelsen, kan være at de ser alt for store ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Meget bra Ernst.....nydelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola H. Skjellnan Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ser at du ikke har så mye eller ingen autogen trær. Jeg har også kommet frem til at FSX ser bedre ut uten trær. Synes trærne ødelegger en del for fly og fartsfølelsen' date=' kan være at de ser alt for store ut. [/quote'] Så sant! Men finnes det kanskje en addon som endrer størrelsen på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Absolutt meget bra bildeserie! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 2. mars 2008 Takk skal dere ha! Ser at du ikke har så mye eller ingen autogen trær. Jeg har også kommet frem til at FSX ser bedre ut uten trær. Synes trærne ødelegger en del for fly og fartsfølelsen, Jeg har ikke et fastlåst opplegg på lite trær. Forandrer autogen-behandlingen av trær etter hvor jeg flyr. I Nord-Norge synes jeg det passer med få trær, men når jeg flyr i Nord-Sverige bruker jeg tettpakkede furuskoger så langt øyet rekker. Ellers synes jeg faktisk trær er veldig realistisk i FSX. Riktignok ser de unaturlig store ut, når man sammenligner flymodellene med trærne, men fra cockpit i lav høyde med f.eks. en heftig warbird, da gir det maks fartsopplevelse å se trærne suse forbi :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 He he he' date=' javisst, Einar kom meg til unnsetning på Keflavik. Han hadde med noe kraftig drivstoff som de lager i Beiarn. Kan brukes både på fly og i kaffen, så turen videre til Bodø gikk både hit og dit :grin: [/quote'] Hehe!! Nydelige bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Nok en gang, ligger maskina di rimelig tynt an Ernst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.