Gå til innhold

Norwegian Eagles - Travleste flyplasser i Europa!


Anbefalte innlegg

Skrevet

-------------------------------------------------------------------------------

Norwegian_eagles_small.jpg

-------------------------------------------------------------------------------

 

Hei og hå, velkommen til Mars måned!

Jeg regner med flere av dere har sittet med ustødige og ristende fingre de siste dagene i påvente av vårt nye tema for Mars måned, og jeg må da selvfølgelig få beklage til de som har hatt det vondt de siste dagene! :blush: Men slik er det av og til, tiden strekker ikke til, og ting må la vente på seg, men her er iallefall våre destinasjoner for Mars!

 

På grunn av at vi er redde for å "skjemme" dere bort med for mange turer for tett oppi hverandre har vi nå valgt å kutte ned til ca. 2 turer per. måned. Dette for å gjøre våre turer litt mer attraktive, slik at vi får samlet så mange som mulig på hver av turene, da hele konseptet er basert på å skape et felleskap! :) Noen flere turer og flygninger kan påregnes i måneder med større arrangementeter på verdensbasis.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Norwegian Eagles - Mars måned, de to travleste flyplassene i Europa!

 

Bakgrunnen for denne månedens tema er basert på passasjertall fra 2006. Jeg regner med at de fleste allerede nå har kommet fram til hvilke flyplasser det er snakk om her, da den største og travleste hadde ett passasjerantall på 67,339,227 i 2006, mens lillebror Charles hadde ett passsasjerantall på 56,849,567. Til sammenligning hadde Oslo, Gardermoen 17,672,256.

 

Norwegian Eagles destinasjoner i Mars

 

  • Paris, Charles de Gaulle (LFPG) - søndag 9. mars
  • London, Heathrow (EGLL) - søndag 23. mars
     
    --------------------------------------------------------------------------------
    Endringer;
  • Slot tider
    Vi vil innføre slot tider, dette vil med andre ord si at hver enkelt flyavgang får ett gitt tidspunkt hvor de skal være klare til avgang fra den akutelle rullebanen som er i bruk. Siden vi er så utrolig snille så har vi innført en margin på +/-5 min på hver side av denne slot tiden som er inviduell for hver flyavgang. Dette vil i praksis si at fly som overholder slot tiden sin (som blir sendt til ATC hvis online av undertegnede) vil få ta av som planlagt. Fly som derimot blir forsinket, eller ikke har meldt at de ønsker å fly med oss ved å poste flightnumber og flytype vil derfor havne "bak" i køen. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt flygeleder å avgjøre hvor det passer å plotte inn flygnigner uten, eller med forsinket slot tid. Vi vil også tildele en gate til hver enket flyger på våre turer.
     
  • Andre avgangsplasser enn Gardermoen
    I denne måneden har vi gått bort i fra å bruke Gardermoen som "hub" i den forstand. Vi har istedet valgt å bruke vår tidligere ankomstflyplass som avgangsplass for neste tur. Ruten blir da som følger; Oslo-Paris-Heathrow-Oslo.
    Den første kvelden, altså den 9. mars flyr vi fra Gardermoen til Charles de Gaulle. Den 23. mars flyr vi fra Charles de Gaulle til Heathrow, med en videre flygning til Gardermoen for de som ønsker det.
    --------------------------------------------------------------------------------
     
    Med dette håper jeg alle som var med oss i februar også blir med oss inn i mars måned, samt at vi får se noen nye ansikter som også får "dilla"! Alle som ønsker å delta er hjertlige velkommne, men det som er viktig er at dere leser hvert enkelt innlegg når den tid kommer, og at dere holder dere oppdaterte underveis. Vi vil også ha en "frist" for påmelding slik at dere kan få utdelt gater og slot tider, dette vil være ca. 24 timer før avgang.
     
    BLI MED PÅ VÅRE FANTASTISKE EVENT KVELDER DU OGSÅ! Velkommen!
     

 

Skrevet

Dette er ikke ment for å "stenge" noen ute, men har man ikke spessielt mye erfaring med å fly på store flyplasser (bruk av charts, instrukser fra ATC og mye trafikk på en travel radiokanal) burda man isåfall trene litt før disse turene. Jeg har noen tusen timer på VATSIM, men disse kontrollerne snakker raskt og blir raskt irriterte hvis man ikke forstår hva de sier (bruk av text er worst case virker det som! =P) I frankrike kan man også oppleve at ATC snakker dårlig engelsk (har ikke hendt meg ennå, men hvem vet..) noe som forverrer kommunikasjonen og setter ekstra press når du uansett må tolke og følge oppfordringene fra ATC.

 

Vi vil selvfølgelig ikke nekte noen å være med, men for at du skal få full utbytte og føle at dette er GØY, må du iallefall takle ATC her hjemme i Norge. :)

Skrevet

Hei hei,

 

jeg flye jo en del her i Europa, med VA base Schiphol(vel, en av HUB'ene er der), og flyr mye inn i Italia, og også en del langturer til en av de USA baserte HUBene.

 

Jeg er helt ny på Vatsim, men opplever at ATC alltid er hjelpsomme uansett, og med god humor hvis man gjør en tabbe.

 

Nå er jo det mulig at det å fly for en av de største (eller kanskje det største) VA'et har noe å si, men jeg håper ikke det .. :-)

 

Mvh Nils

Skrevet

Enig med deg der Lars-Petter. Selv om engelsk kunnskapene ikke var all verden, så er jo ikke det behov for så utrolig stort vokubular for å kunne forstå hverandre når man snakker om det samme.

 

Mine erfaringer med ATC på VATSIM er at så og si alle er meget hjelpsomme, problemet kommer når de får mye fly på en gang, stresset kommer, og man kan lett miste hodet. Men det er jo ikke verre enn at man må ligge noen minutter i holding til ATC igjen har fått kontroll.

 

Hvis du føler du klarer å fly her i Norge uten problemer, og har lyst på en ny utfordring, ja da vet du hva du skal gjøre noen søndager framover! Dere er alle hjertlig velkommen til å delta! :)

Skrevet

Hehe på Tenerife så vart dei jo heilt satt ut når me kom inn. Hugsar enno då eg og Stian skulle ta returen til Noreg :grin: eg stod på rullebana og venta. Så høyrer eg ifrå tårnet "Air France 14, you is clear to land".... "jaha?" tenkte eg. Og så gjekk det et sekund før han kom tilbake til meg, og han sleit med å ikkje le medan han gav med avgangsklarering. Hehe...

 

Men at ein bør ha kunnskapar om kart og prosedyrar før ein kjem til CDG eller Heathrow er jo sjløøvsagt. Det er ikkje noko problem eigentleg om ein har maskinar som ein kan putta AP'n eller DP'n inn i datamaskinen og sjå på at flyet flyr det sjølve. Problema oppstår når ein skal navigere manuelt og kanskje snakke på radioen og slikt samtidig. DÅ vert det kaotisk då ehe.

 

 

Skrevet

Tenkte jeg skulle informere om at posten for søndagens event til London og Gardermoen vil komme iløpet av uken. Er gått ut i påskeferie nå, og nett tilgang vil være begrenset de neste dagene. En post for kommende event kan forventes onsdag/torsdag til uken. :cool:

 

Fortsatt god påske!

Skrevet

Det er vel ærlig talt ikke bare franskmenn som har sugen engelsk.. Men greit nok. Siden jeg stiller som ATC for dere på OSL, så har jeg et ønske noe garantert APP også har. Følg slot tider, så ikke alle kommer som ei kule inn for landing. For da ungår dere holding og at Atc blir "sint".. Ha en flott flytur folkens, så talas vi når dere er etablert på ILS`en for landing :)

Skrevet

For min del kan jeg bare ignorere den alarmen så lenge de er etablert på ILS`en og ikke gjør noen svinger. Men om dette er låv, vet jeg ikke. Det får vel kanskje en som sitter litt lengere opp i vatsim svare på.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...