Gå til innhold

Katastrofe for flyselskapene


Helge Bø

Anbefalte innlegg

Flyselskapenes aksjekurser raser og bransjen melder at rundt 100,000 ansatte må gå, alt pga terrorangrepet i USA. Folk våger ikke lenger å fly, og selv morgenflightene har bare 20-50% belegg.

British Airways kunngjorde nettopp at 7000 blir oppsagt og 20 fly går i opplag. Selskapene i Europa vurderer samlet å be om økonomisk støtte fra EU.

Hvor skal dette ende da? Jeg tenker på dere som er innom her og som jobber i et flyselskap. Får håpe at dette går bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg litt at flyselskapene går ut så raskt og sier opp/permitterer SÅ mange ansatte. Jeg vil jo tro at folks angst for flyturer er en kortsiktig sak, og at passasjerene kommer tilbake etter en kort stund. Er det noen selskaper som bruker dette delvis som et påskudd til å rasjonalisere driften? Ikke vet jeg, men jeg undres.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Gulliksen:

Det forundrer meg litt at flyselskapene går ut så raskt og sier opp/permitterer SÅ mange ansatte. Jeg vil jo tro at folks angst for flyturer er en kortsiktig sak, og at passasjerene kommer tilbake etter en kort stund. Er det noen selskaper som bruker dette delvis som et påskudd til å rasjonalisere driften? Ikke vet jeg, men jeg undres.....

Hvis det bare er en kortsiktig sak for passasjerene, og de sier opp SÅ mange folk, så trenger de sikkert like mye folk tilbake når passesjerene ikke er redde mer.

Da er det bare at søke jobb der da, for de som har muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Hvor skal dette ende da? Jeg tenker på dere som er innom her og som jobber i et flyselskap. Får håpe at dette går bra til slutt.

Tack för din omtanke Helge!

Vi får hoppas att något gott kommer av denna katastrof! Kanske säkerheten på våra flygplatser kommer upp på den nivå som behövs... Så att man inte kan stå i kö till security checken för att sedan gå till restaurangen i avgångshallen och plocka åt sig en vass biffkniv som sedan slinker med i handbagaget. Ta en titt på flygplats restaurangerna nästa gång ni flyger!

Att flygbolagen går nedåt och varslar om uppsägning när sådant här händer visar hur otroligt smal gränsen är mellan konkurs och framgång i flygbranchen. Allt kapital är knutet till flygplanen. Om de står still så är det bara att räkna baklänges till noll, och det går fort!

Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...