Mateusz Kostrzewa Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Akkurat ferdig med en kjempetur fra Gardermoen til John F. Kennedy med Level-D 767 samtidig med Norwgian Eagles på Vatsim. Ble en veldig vellykket tur med flinke ATC både i Norge og i statene, og trivelige med-piloter da selvfølgelig :cool: Slik trafikk er ikke hverdags kost på Gardermoen. Og ja, texturen på mange fly et helt feil, men det er FSInn som står for. Sierra Before takeoff checklist complete Klatrer ut på Sotir 6C, veldig tung. Overskyet Canada, FL320 Mach .825 ca 700nm igjen. Første visuelle kontakt med JFK, vectorering fra app for ILS rwy 13L Manhattan med Brooklyn bridge og Manhattan bridge rett forran oss. Jeg fikk nesten litt Kai Tak følelse av den innflygninga. Cleared ILS rwy 13L Short final rwy 13L Da var det på med APU'n Parkert for natta terminal 4 Takk for titten Siter
TOS Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Flotte bilete dette her du! Men eg har eit spørsmål. Kva knapp trykker du på for å få nattbelysning på instrumenta? Eg får ikkje det til hehe. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Torstein, inbiller meg at panel-lights er den svarte firkantede bryteren i samme seksjon som taxi-lights og rwy turnout L og R (til venstre i lyspanelet). Correct me if I'm wrong :grin: Siter
TOS Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Det er flight deck flood lights. Då er det jo som om du har satt to søkelyskastarar på full styrke i cockpit. Skulle gjerne hatt det slik at det kun er instrumenta som er opplyste eg også hehe. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Lysa kjem automatisk med meg :confused: Kjempeflotte bilder detta Ser ut som en flott tur Siter
Paulo Fernandes Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Fine bilder men skjønner ikke hvordan dere orker å fly med sånn rød tekst over flyene, ser jo helt forferdelig ut :whistle: Siter
Frode Skibrek Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Fine bilder men skjønner ikke hvordan dere orker å fly med sånn rød tekst over flyene' date=' ser jo helt forferdelig ut :whistle: [/quote']Den røde teksten er kjekk når man prøver å lokalisere noen på ca 8-10 nm avstand,skal jeg si deg, Paulo Siter
Geir Teigo Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 nattbelysning i panelet stiller du på og av på en skruknapp rett over taxilysene. En er flood og den andre er bakgrunnsbelysning i panelene. Flott tur ser det ut du hadde der. Far to long for min del, men uansett. Hvor lang tid tar en slik flight? Siter
Mateusz Kostrzewa Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 Da ser det ut som det med lysene har blitt forklart, både bakgrunnbelysning og flood. Kan bare legge til at hvis du skal ha bare instrument belysning så er det nok å slå på nav lysene. Turen tok litt over 8 timer pga forholdsvis lav cruise fart og lav flightlevel. Sterk motvind hele veien også. Dette var min lengste tur hittil, og den skal nok gjentas, men ikke med det første :grin: Siter
TOS Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Då har eg fått svar på det eg lurte på ja Takkar for det alle saman. Og eg vil igjen ytra at det var flotte bilete du la ut. slike langturar kan vere artige. Spesielt om det er litt trafikk og du har ATC delar av vegen. Blir litt meir realistisk då Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.