Gå til innhold

Request ATC, Gardermoen i kveld Tirsdag kl. 24!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kanskje litt i seneste laget, men undertegnede skal til Anchorage, Alaska i natt! (Ja, jeg slet med å stave Anchorage rett.. :grin:).

 

Dette er en flight som tar litt i overkant av 12 timer, så jeg hadde virkelig satt pris på litt selskap helt i begynnelsen av turen! :grin:

 

Jeg krysser fingrene, så snakkes vi forhåpentligvis ved gaten. Departuretime er 00:00 NORSK tid! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vist 25 minutter delay på meg gitt, men takket være fleksible kontrollere slapp jeg å miste slot tiden min. Da er vi underveis og klatrer sakte og forsiktig opp til FL300, for now.. :grin:

 

EN STOR TAKK TIL:

 

Tore Urvik (ENGM_TWR)

Daniel Larsen (ENOS_CTR)

 

For ett storartet oppmøte på så kort varsel! Artig å slå av en liten usaklig prat på disse nattestimer! :grin:

 

swe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

 

Da var jeg trygt nede i Anchorage etter den lengste turen jeg noen sinne har hatt på simulatoren! Blocktid ble på hele 12h 45min, så nå handler det bare om å få seg litt søvn, iallefall for noen timer før simulatoren startes opp igjen, dog for en litt kortere flight. Mest sannsynlig litt VFR i Alaska! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy flate! Var det så langt! :grin:

 

Det var skikkelig stilig å se ruten min slik den er vist her, fikk ett litt bedre "visuelt" bilde av ruten enn det HSI'en klarer å vise! :whistle:

 

I utgangspunktet hadde jeg planer om å fly til St. Maartens fra Gardermoen, men siden jeg dagen i forveien hadde flydd dit fra Madrid tenkte jeg å kanskje fly en annen vei. Først falt tanken på Kai Tak med 9Dragons sceneryet, men det tok for lang tid å laste ned når klokken var 23:10 og jeg ennå ikke hadde bestemt meg for hvor jeg ville fly slo jeg opp i FSNav. Det som fristet mest var Alaska, og da Juneau som er hovedstaden. Men siden Anchorage er den største byen så passet det bedre mht. flyplass størrelsen etter en slik tur.

 

Etterhvert blir det nok tur til Hong Kong og vestkysten av Amerika også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...