Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt første skikkelige forsøk på å lage en historie, så bær over med eventuelle feil ol.

 

Her om dagen fikk jeg en telefon fra en kompis som er kæptn i SAS som lurte på hvorvidt jeg ville være interessert i å prøve ut klappsetet i en SAS-utgave av Boeing 767-300. Etter å ha stablet meg på beina,etter at jeg ramlet i gulvet av sjokket,takket jeg selvfølgelig ja, og fikk beskjed om å møte han i avgangshallen på Trondheim lufthavn Værnes Søndag 20 januar 2008 kl 11.25.

 

Jeg våknet og sto opp kl 08 på søndagen, tok en god og varm dusj, kledde på meg, smurte meg to skiver med ost og skinke som jeg spiste, laget tre til i en matboks,og la den ned sammen med kamera,bærbar pc og en god porsjon nervøsitet.

 

Kl 10.45 sto jeg utenfor inngangen til terminalenenda mer nervøs og røykte som ett damplok fra 30-tallet for å roe nervene.

 

Martin kom kl 10.40,geleidet meg igjennom sikkerhetskontrollen,og etter at en sur og gretten sikkerhetsvakt hadde sjekket nesten hver eneste ting jeg hadde med to ganger,sto vi i avgangshallen,ved gate 35, hvor jeg så ett GIGANTISK fly bedre kjent som Boeing 767 på vei inn mot gate 32. men nok prat. her kommer bildene...

 

Level-D767-300SAS04.jpg

 

Etterhvert var vi klare for turen vår, og startet turen mot rwy 09 for takeoff.

 

Level-D767-300SAS05.jpg

 

Fikk "hold short of rwy 09" fra ground,og vi sto en stund å ventet på en Widerøe-maskin på vei inn. Bak oss dyttet en KLM cityhopper oss i ræva.

 

Level-D767-300SAS06.jpg

 

Så ble det endelig vår tur.

 

Level-D767-300SAS07.jpg

 

Martin lot throttlen gli mer og mer forover, og vi trillet raskere og raskere nedover rullebanen ,til det plutselig føltes som om en sint okse hadde slengt meg 10 meter opp i lufta.

 

Level-D767-300SAS08.jpg

 

Også begynte bakken å gli lenger og lenger nedover.

 

Level-D767-300SAS09.jpg

 

Level-D767-300SAS010.jpg

 

Vi vinket hadet til Værnes og satte kursen mot Heathrow Airport London

 

Level-D767-300SAS011.jpg

 

Ah...for en følelse.... men nå kan jeg ikke skrive mer, for Martin bad meg nettopp bytte plass med FO. Mer kommer når vi er trygt fremme i UK.

 

 

Tar i mot kommentarer med glede.

 

 

 

 

 

Skrevet

Flotte bilete med ein ny vri på historia. Men er det så lurt av han kæptnkompisen din å la ein ufaglært ta styringa da? Er det ikkje nok med ei krasjlanding på EGLL på ei stund? :grin:

Skrevet
Flotte bilete med ein ny vri på historia. Men er det så lurt av han kæptnkompisen din å la ein ufaglært ta styringa da? Er det ikkje nok med ei krasjlanding på EGLL på ei stund? :grin:

 

Tja....la meg si det slik.... Man trenger ikke en terror-organisasjon for å få ett helt FS-forum til å løpe av redsel :grin: :cool:

Skrevet

Legger inn ett bilde av slik maskinen så ut i tjeneste for SAS som SE-DKX "Sven Viking" i de gode gamle dagene.

 

Men først ett bilde av LN-RCL :

 

0174729.jpg

 

SE-DKX:

0332215.jpg

 

Level-D767-300SAS012.jpg

 

Og ja,Oddvar.... Jeg er ingen ACE,akkurat....veit det...

 

 

Skrevet

Frode

 

Pirbadet kan jeg nok ta meg en tur i, uten at jeg behøver og besøke hverken deg eller madammen:). Går alltids ann å ta en helg på hotell i Trondheim vet du, og så ta en tur eller flere i Pirbadet uten at noen av dere vet om det...

 

mmmmmm velværebasenget mmmmmmmmm

Oddvar

NAX111

Skrevet
Sprek 767 du hadde der gitt' date=' under 1000m takeoffrun! :grin:

 

Flotte bilder! [/quote']Litt trim, og 50% fuel,ingen passasjerer,så blir til og med 767 sprek. Det sitter jo i tillegg to relativt hårete motorer på en 767 da...

Skrevet

Greie bilder, men de lider av for hard JPG-komprimering :)

 

va no greie bilder men savner egll da btw maskinen er egetlig 767 200 me reg nr ln rcc og den har ikke sas eid på MANGE år hehe og du breker av for tilig etter du har tatt av

 

Og...? Hvem bryr seg egentlig om sånne småfeil? ;)

Skrevet

Tusen takk for kommentarene som er kommet til bildene mine. Kommer flere serier med 767 i fremtiden,regner jeg med. Men nå jobber jeg med en serie med ********* Nei,kan jo ikke avsløre det før det legges ut :grin: Da hadde det jo ikke vært noe å glede seg til,så dere får nok pent vente i spenning :)

Skrevet

Gode bilder, Frode! Gleder meg til å se mer.

 

 

hehe og du breker av for tilig etter du har tatt av

Brekker nok ikke av for tidlig, mange av maskinene sørover som får svinge DCT TGA ellernosånn så fort de har muligheten etter takeoff, og ofte en right visual turn ;)

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...