Frode Skibrek Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Dette er mitt første skikkelige forsøk på å lage en historie, så bær over med eventuelle feil ol. Her om dagen fikk jeg en telefon fra en kompis som er kæptn i SAS som lurte på hvorvidt jeg ville være interessert i å prøve ut klappsetet i en SAS-utgave av Boeing 767-300. Etter å ha stablet meg på beina,etter at jeg ramlet i gulvet av sjokket,takket jeg selvfølgelig ja, og fikk beskjed om å møte han i avgangshallen på Trondheim lufthavn Værnes Søndag 20 januar 2008 kl 11.25. Jeg våknet og sto opp kl 08 på søndagen, tok en god og varm dusj, kledde på meg, smurte meg to skiver med ost og skinke som jeg spiste, laget tre til i en matboks,og la den ned sammen med kamera,bærbar pc og en god porsjon nervøsitet. Kl 10.45 sto jeg utenfor inngangen til terminalenenda mer nervøs og røykte som ett damplok fra 30-tallet for å roe nervene. Martin kom kl 10.40,geleidet meg igjennom sikkerhetskontrollen,og etter at en sur og gretten sikkerhetsvakt hadde sjekket nesten hver eneste ting jeg hadde med to ganger,sto vi i avgangshallen,ved gate 35, hvor jeg så ett GIGANTISK fly bedre kjent som Boeing 767 på vei inn mot gate 32. men nok prat. her kommer bildene... Etterhvert var vi klare for turen vår, og startet turen mot rwy 09 for takeoff. Fikk "hold short of rwy 09" fra ground,og vi sto en stund å ventet på en Widerøe-maskin på vei inn. Bak oss dyttet en KLM cityhopper oss i ræva. Så ble det endelig vår tur. Martin lot throttlen gli mer og mer forover, og vi trillet raskere og raskere nedover rullebanen ,til det plutselig føltes som om en sint okse hadde slengt meg 10 meter opp i lufta. Også begynte bakken å gli lenger og lenger nedover. Vi vinket hadet til Værnes og satte kursen mot Heathrow Airport London Ah...for en følelse.... men nå kan jeg ikke skrive mer, for Martin bad meg nettopp bytte plass med FO. Mer kommer når vi er trygt fremme i UK. Tar i mot kommentarer med glede. Siter
Alexander Sletvold Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 va no greie bilder men savner egll da btw maskinen er egetlig 767 200 me reg nr ln rcc og den har ikke sas eid på MANGE år hehe og du breker av for tilig etter du har tatt av Siter
Frode Skibrek Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 va no greie bilder men savner egll da Ankomsten på EGLL kommer når vi er kommet på hotellet. Siter
TOS Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Flotte bilete med ein ny vri på historia. Men er det så lurt av han kæptnkompisen din å la ein ufaglært ta styringa da? Er det ikkje nok med ei krasjlanding på EGLL på ei stund? :grin: Siter
Alexander Sletvold Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 eid frode:P som sier at jeg vant den lille diskusjonen vi hadde;) Siter
Frode Skibrek Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Flotte bilete med ein ny vri på historia. Men er det så lurt av han kæptnkompisen din å la ein ufaglært ta styringa da? Er det ikkje nok med ei krasjlanding på EGLL på ei stund? :grin: Tja....la meg si det slik.... Man trenger ikke en terror-organisasjon for å få ett helt FS-forum til å løpe av redsel :grin: :cool: Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hei Frode, med deg bak spakene hadde jeg ropt JEG VIL AV så høyt lungene kunne bære meg, lenge før du hadde kommet ut fra GATE... Jeg vet hvordan du flyr *grøss* Oddvar NAX111 Siter
Frode Skibrek Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Legger inn ett bilde av slik maskinen så ut i tjeneste for SAS som SE-DKX "Sven Viking" i de gode gamle dagene. Men først ett bilde av LN-RCL : SE-DKX: Og ja,Oddvar.... Jeg er ingen ACE,akkurat....veit det... Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Frode Pirbadet kan jeg nok ta meg en tur i, uten at jeg behøver og besøke hverken deg eller madammen:). Går alltids ann å ta en helg på hotell i Trondheim vet du, og så ta en tur eller flere i Pirbadet uten at noen av dere vet om det... mmmmmm velværebasenget mmmmmmmmm Oddvar NAX111 Siter
Alexander Sletvold Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 eller du kan jo komme til meg da om så Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hallo Ja, sant det Alex;) Oddvar NAX111 Siter
Sindre Holberg Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Fine bilder Frode! Hadde dette hendt meg i virkeligheten så hadde jeg krepert! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Sprek 767 du hadde der gitt, under 1000m takeoffrun! :grin: Flotte bilder! Siter
Frode Skibrek Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Sprek 767 du hadde der gitt' date=' under 1000m takeoffrun! :grin: Flotte bilder! [/quote']Litt trim, og 50% fuel,ingen passasjerer,så blir til og med 767 sprek. Det sitter jo i tillegg to relativt hårete motorer på en 767 da... Siter
Marius Helstad Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Får å si det sånn Ivar, 767 ER sprek uansett hvor mye du har! :grin: Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Greie bilder, men de lider av for hard JPG-komprimering va no greie bilder men savner egll da btw maskinen er egetlig 767 200 me reg nr ln rcc og den har ikke sas eid på MANGE år hehe og du breker av for tilig etter du har tatt av Og...? Hvem bryr seg egentlig om sånne småfeil? Siter
Frode Skibrek Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Tusen takk for kommentarene som er kommet til bildene mine. Kommer flere serier med 767 i fremtiden,regner jeg med. Men nå jobber jeg med en serie med ********* Nei,kan jo ikke avsløre det før det legges ut :grin: Da hadde det jo ikke vært noe å glede seg til,så dere får nok pent vente i spenning Siter
Åge Storli Berg Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Gode bilder, Frode! Gleder meg til å se mer. hehe og du breker av for tilig etter du har tatt av Brekker nok ikke av for tidlig, mange av maskinene sørover som får svinge DCT TGA ellernosånn så fort de har muligheten etter takeoff, og ofte en right visual turn Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.