Gå til innhold

ATC søndag 20.01


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Vi skal gjennomføre et introduksjonskurs til VATSIM på forsvarets flysamling søndag 20. januar.

Det er mitt ønske å gjennomføre flighten i norge, da dette vil gi en enklere tilnærming i.o.m. at vi flyr i hjemmlige strøk. Flightens lengde ønsker jeg skal være ENGM -> ENBR/ENVA/ENZV.

Da kommunikasjonen mellom pilot og ATC er en viktig del av kurset, må vi ha ATC under flighten.

Alternativet er å fly på kontinentet, men det er lite trolig at det er der kursdeltakerne vil prøve seg når de er ferdig med kurset.

Kurset holdes fra kl. 12.00 til 15.45, og selve flighten vil foregå ca. kl.13.30 til 15.00 fra gate til gate med litt slingringsmonn.

 

Håper å få staffe flest mulig possisjoner. Hjelp oss til å få vise hvor artig det kan være på VATSIM.

Håpet er at vi skal få enda flere til å ta steget ut på VATSIM, men uten kontrollere har vi ikke mulighet til å vise hvor artig dette er.

 

Skal legge ut en post på vaccsca forumet også, men har ikke fått godkjent kontoen min der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen i dag folkens!!

Første flighten gikk med def(l)ault 737 og den havnet i en skau litt nordvest for ENGM. Default er ikke min greie ;) men beklager det.

Neste flight brukte vi LevelD 767 og den gikk knirkefritt.

Hadde noe problem med voice, noe som gjorde at jeg bare hørte første del av deres sendinger. Mulig pinglebåndbredden vi satt på er årsak til dette, men det er bare en antagelse.

Vi fikk da presentert noe kommunikasjon, og det var det som var hovedtemaet i dag. Oppsettet fungerte 100% i gårkveld, men det er da alltid noe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...