Geir Teigo Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Vi skal gjennomføre et introduksjonskurs til VATSIM på forsvarets flysamling søndag 20. januar. Det er mitt ønske å gjennomføre flighten i norge, da dette vil gi en enklere tilnærming i.o.m. at vi flyr i hjemmlige strøk. Flightens lengde ønsker jeg skal være ENGM -> ENBR/ENVA/ENZV. Da kommunikasjonen mellom pilot og ATC er en viktig del av kurset, må vi ha ATC under flighten. Alternativet er å fly på kontinentet, men det er lite trolig at det er der kursdeltakerne vil prøve seg når de er ferdig med kurset. Kurset holdes fra kl. 12.00 til 15.45, og selve flighten vil foregå ca. kl.13.30 til 15.00 fra gate til gate med litt slingringsmonn. Håper å få staffe flest mulig possisjoner. Hjelp oss til å få vise hvor artig det kan være på VATSIM. Håpet er at vi skal få enda flere til å ta steget ut på VATSIM, men uten kontrollere har vi ikke mulighet til å vise hvor artig dette er. Skal legge ut en post på vaccsca forumet også, men har ikke fått godkjent kontoen min der enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Skal se hva jeg får tid til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Tar gjerne ENGM_APP skal booke den straks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg tar gjerne Oslo kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Dette er jo supert gjort av dere!! Vil heller ha ATC hele veien enn ENGM gr/tw/app + ENOS og ingenting på andre siden av fjellet. Fint om det fordeles mellom to av flyplassene Men igjen, FLOTT RESPONS!!! Heia VATSIM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 ENOS er jo en selvfølge, men kanskje ikke nødvendig med så mange på Gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Dersom dere vil til bergen tar jeg gjerne ENBR_APP EDIT: Nå har jeg booket ENBR_APP fra 1300-1600 UTC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Da er Oslo kontroll bokket. 12:30-16:00 UTC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 ENGM_TWR booked . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Det skader ikke med litt trafik heller Skal være et flyinn den dagen + CTR utsjekk, men ta gjerne en oppvarmingstur sammen med oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Flott gutter gleder meg kansje etter dette tør vi amatører og bevege oss ut på Vatsim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ja dere får luftrommet for dere selv nå, alle som er aktive på VATSim kommer nå til å være opptatt som ATC for dere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Tusen takk for hjelpen i dag folkens!! Første flighten gikk med def(l)ault 737 og den havnet i en skau litt nordvest for ENGM. Default er ikke min greie men beklager det. Neste flight brukte vi LevelD 767 og den gikk knirkefritt. Hadde noe problem med voice, noe som gjorde at jeg bare hørte første del av deres sendinger. Mulig pinglebåndbredden vi satt på er årsak til dette, men det er bare en antagelse. Vi fikk da presentert noe kommunikasjon, og det var det som var hovedtemaet i dag. Oppsettet fungerte 100% i gårkveld, men det er da alltid noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.