Gå til innhold

Velvillige Microsoft!!


Hans Olav Sørensen

Anbefalte innlegg

Jeg ringte Microsoft for å spørre om det fantes prøveversjoner av Win XP Professional!

Vet dere hva? De hadde 1 igjen som de skulle sende meg GRATIS!!!

Gleder meg som et barn, har gått og sett frem til dette nye operativsystemet i lang tid! Er fryktelig lei av "Windows har utført en ulovlig operasjon programmet vil bli avsluttet".

Går noen spennende postboksdager i møte!

Hans Olav

VWF-015/VNOAF418 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello folkens

Jeg fikk tilsendt Windows XP prøveversjonen for et par dager siden. Jeg løp hjem og innstalerte opperativsystemet, og det må jeg si... Kjempeoperativsystem...

Win XP hadde noen nye kule funksjoner, F.eks så leser opperativsystemet CD'er. Disketter, Zip disker osv når du setter dem inn i spillerne, uten at du trenger å gjøre noen ting, for deretter og gjenkjenne innholdet på diskene og åpne nødvendige programmer for å lese innholdet. La oss si at det er en CD med MP3'er du setter i så vil automatisk Win XP åpne media Player eller winamp og starte å spille sangene. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

En annen godbit er Startmenyen, den er helt anderledes en den vi tidligere kjenner til: når du trykker på start så får du opp de siste programmene du har brukt, Min datamaskin, kontrollpanel, og en knapp for å få opp den gamle startmenyen ++.

Installasjonen gikk utroligh smouth!! jeg trengte ikke å installerer noen drivere selv når operativsystemet selv fant alle driverne selv. Ved førstegangspålogging så setter opperativsystemet automatisk 800x600 pixler og 32 bit farger. Velkomstlyden var også der. Eneste ikonet som var på skrivebordet var søppelbøtta, fordi resten av de nødvendige ikonene ligger på startmenyen.

utseendemessig så er også opperativsystemet veldig bra, mange fine skarpe farger og fine fadefunksjoner. eks når du logger deg av så fader opperativsystemet sakte fra farger til sort/hvitt. Kjempekult..

Så til dere som vurderer å anskaffe dere opperativsystemet, Løp og kjøp...

MVH

Tormod Ihlen

PS! har ikke fått testet Win XP nøye enda, men det ser ut som om det er minst like krevende som Win 2k, så en litt kjapp maskin anbefales, selv har jeg en AMD T.bird 1,2 GHZ, GForce 2 64MB skjermkort og 256 MB DDR Ram og jeg kunne gjerne hatt 256MB RAM xtra da jeg synes det ble litt mye lesing tilogfra HDD, når jeg lastet krevende programmer. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som allerede har Windows 2000 ser jeg ikke en enkelt grunn til å oppgradere til XP. If it ain´t broken, don´t fix it. Med mindre man har bredbånd og absolutt -må- ha det siste å skryte av (f.eks. innebygget enkel videoredigering, som du forøvrig finner som lovlig freeware på nettet) ser jeg ingen hensikt i å oppgradere til XP.

Windows 2000 blir bare bedre og bedre, jeg har brukt evalueringsversjonen av XP og endte opp med å slå av så mange av de "kule" funksjonene at jeg stort sett ikke merket forskjell mellom Windows 2000 med MSIE 6 og XP. Bare min mening som prøvekanin [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

 

Mvh

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg lurer på om noen av dere som benytter FS2000 og XP kan gjøre meg (og sikkert mange andre) en tjeneste. Windows XP (og 2000) er et operativsystem (i motsetning til 98/ME) og er derfor meget aktuelt for mange av oss. Men dette har sin pris, og FS2000 er ikke noe snilt program å kjøre. Jeg tenker nå på ytelse.

For å unngå masse viss-vass om framerates, så vil jeg anbefale at dere foretar målinger som beskrevet i http://avsim.com/fsbench/"'>http://avsim.com/fsbench/" TARGET=_blank>http://avsim.com/fsbench/ og presenter tallene for oss. Her blir frameraten målt etter en standardisert måte slik at de kan sammenlignes. Hvis ikke en slik måling blir gjort etter visse prosedyrer, så er den totalt verdiløs for alle andre enn den personen som foretar målingen.

Er det noen av dere som benytter XP som tar utfordringen?

Mvh

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...