Gå til innhold

Erfaring med TrackIR 4 Pro?


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Hei Rune

 

Ville bare si at jeg bruker prosjektor og TrackIR 4 Pro.

Har den plassert ca. 1 meter foran meg og ca. 30 cm. under

hodehøyde.

Har lest om endel som har hatt problemer med at lysstrålene fra

prosjektoren lager forstyrrelser, men mitt fungerer fint på den

avstanden (kan ikke ha den så mye lenger borte).

Sitter forøvrig ca. 3 meter fra lerretet.

Fungerer både med Track Clip Pro og med caps.

Er også interessert i å høre om noen vet om man kan fjerne instrumentene !

 

Mvh

Ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at VC eer en del av modellen da...

Jo' date=' men det er panel mappa og.

[fltsim.2]

title=PMDG 737-700 - Virtual Cockpit/Winglets

sim=B737-700WL

model=WLVC

panel=VC

sound=

texture=

checklists=PMDG737NG_CHECK

atc_id_color=0xffffffff

atc_id=N737PM

atc_airline=

atc_flight_number=737

ui_manufacturer=Boeing-PMDG

ui_type=737-700 - Virtual Cockpit

ui_variation=PMDG w/Winglets

description=Boeing 737-700 with CFM56-7B24 engines v 1.2\\nPrecision Manuals Development Group\\nwww.precisionmanuals.com \\nFor use with BOEING 737: The Next Generation by PMDG \\nFor Technical Support please visit www.precisionmanuals.com or email support@precisionmanuals.com \\nPMDG Developer and Customer Forum available at our website. \\nSounds Developed in conjunction with SkySong Soundworks \\nFSUIPC Commercially Licensed from Pete Downson \\nAll Artwork encoded using Digimark Technology \\nFor Registration or License Questions please contact registration@precisionmanuals.com \\nThank you for supporting PMDG!\\n

visual_damage=1

atc_heavy=0

kb_reference=PMDG737NG_REF

Hva med å prøve å fjerne

panel=VC
prøv å fjerne VC. slik at det blir
panel=

Its worth a try =).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forslag gutter!

I mitt tilfelle vil jeg helst ikke se panelet og cocpiten, da jeg har det fra før.

Der skjer mye spennende billig teknologi rundt dette. Ytterligere muligheter

for å få mye uttelling for billig penge når det gjelder view.

Flere som har noen ideer..? Stikkord: Det ultimate er å kunne se 180 deg. uten å bruke flere pc og flere prosjektorer...

 

Rune Karlsen

 

www.Simulatordrift.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Track IR bruker jeg med projector. Det gir flere muligheter enn jeg visste på forhånd. Man må ha mulighet til å sentrere utsyn (brytere ) forover og mulighet til å slå den av.

Uten virtual cockpit forsvinner de faste horisont-referansene og med den settingen ( cockpit wiev ) bruker jeg den bare til å justere slik at grafikken kommer rett i mot piloten og for raskt å justere riktig høyde/side mot piloten. ( nødvendig med side by side )

 

Den fysiske hjemmelagde cockpiten tar med det over for den virtuelle og jo bedre den er laget jo bedre blir det selvfølgelig. Slik jeg ser det passer denne settingen(låst forover wiev ) best for IFR flyging. Vel oppe i lufta kan man jo sette på Track IR igjen hvis man føler trang til sightseeing.

 

VFR og acro synes jeg det er best med Virtual Cockpit på og Track IR på fordi man trenger referanser rett ut til sidene( horisonten ) ved for eksempel en loop. Forover utsynet bruker jeg å justere slik at virtual instrumentene forsvinner og bare toppen av cowlingen synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forover ytsyn med Track IR pro, prosjektor og virtual cockpit dukker det opp flere problemer slik jeg ser det. Noen fly blir helt bort i natta feil og andre igjen ser nogenlunde bra ut. Størrelsen på hva man ser forover blir forskjellig fra fly til fly av naturlig grunner. Man kan jo ønske seg å få til noen få flytyper, men jeg tror det blir vrient. Har jobbet litt med problemet og har ingen ferdig løsning egentlig.

 

Eksempelvis fly med lang cowling som Spit og P51. Man ville jo da ønske seg å se kun cowlingen forover,propell og fjerne cockpit rammen fordi den blir alt for stor og lite realistisk. Jeg tror at det kan la seg gjøre, men da fjerner man samtidig en del av flymodellen også. Rimelig sikker på at så skjer og at det er eneste utvei. Jeg løser problemet ved å flytte hodet med Track IR framover etter at det er zoomet maks tilbake for å få fart på grafikken. Ikke ideelt, men det funker nogenlunde bra. Ulempen er justeringene før flygingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...