Gå til innhold

Regelverket??


Christer Havnø

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle nordover med Braatens fra gardermoen, spurte jeg igjen om å få sitte i cp. under takeoff, nei det gikk ikke det!!

Da vi nermet oss ENEV spurte jeg Flyvertinna om ikke hun kunne høre om jeg kunne sitte framme under landing!

Nei det fik jeg ikke lov til, hun sa at det var kommet regler som tilsier at alle i cp. skal ha "lappen" for den bestemte flytypen!!

Og på turen sørover var spørsmålet om jag hadde tilknyttning til braatens og om jeg var under utdanelse!!

Så hva er da reglene for dette?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nok mest sannsynlig noe de sa for å slippe å ha besøk...

Cluet er å ikke være fjortis og masete. Det hjelper for å komme inn i cockpit. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Det var mest en spøk...

Men de ønsker nok ikke å slippe inn alle og enhver nei. Hvis du er under utdanning til å bli flyger, flygeleder eller driver med andre relaterte ting så er nok det et veldig stort pluss.

[ 18-08-2001: Endret av: Anders Presterud ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..dette skjøner jeg ikke noe av...Har braaten begynt med andre regler nu??? Fløy en tur fra Bodø til Oslo i fjor sommer med Braatens 737-800,da vi var over Sandnessjøen fikk jeg lov til å komme inn i cockpit..da jeg fortalte om mine interesser for flyging,hvordan vi som PC-flygere gjør det,ble Kapteinen så imponert at jeg fikk lov til å sitte på klapp-setet under landing....Snakk om en opplevelse så er plantet inn i mitt minne for ever.....

LN-EMK

VWF-040

Happy Pilot [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Fløy Gardermoen-Zürich Kloten i vinterferien i år med SWR419. Jeg spurte med en gang jeg kom inn i flyet, men var nok litt sen. Dessuten var det tidlig på morgenen så de sa jeg skulle vente til vi var "oppe".

Det gjorde jeg og fikk komme inn.

Der la jeg ut om onlineflyging, ATC og hele shiten [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Da var det ikke noe problem og med vi landet, med visual right turn for 16 nydelig på Sebrastripene [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Veldig gøy!

Var i en A319, bitteliten, men kommer jo en 318 nå som nesten er To vinger, To motorer og en bitteliten kube i mellom!

Var en kjempeopplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...