Jakob Arne Brønstad Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 heisann! jeg lurer på en ting, tar jeg feil når jeg sier at Boeing ikke "selger" 727'en? er det for at den er så gammel? hadde det ikka bare gått ann å oppgradere den til "NG" da? for denne flymarskinen er så DIGG! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 De selger den ikke lengre ny nei, ikke bare fordi den er gammel, men fordi det er snart 1/4 århundre siden de sluttet å produsere den.. Høyt drivstofforbruk, støyende motorer og 3-crew cockpit mener jeg er noen av stikkordene til hvorfor dette skjedde. Men det er et pent fly å se på ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 tar jeg feil når jeg sier at Boeing ikke "selger" 727'en? er det for at den er så gammel? Korrekt' date=' den er ikke lenger tilgjengelig for salg fra Boeing, og har ikke blitt produsert siden sensommeren 1984. hadde det ikka bare gått ann å oppgradere den til "NG" da? Boeing lanserte 727-200Adv, som var en oppgradert 727-200, men her snakker vi ikke om noen kvantesprang, bare en mindre oppgradering som økt rekkevidde, payload og nyere interiør. En kan modernisere en flymaskin (som en har sett på feks 747, 737, A300 og A340,) men på et tidspunkt kan en ikke gjøre store nok forbedringer uten at en også må gjøre store endringer på selve designet, og da blir moderniseringen kostbar. Da er det mer økonomisk å gå for et nytt design. I 727 sitt tilfelle ble den erstattet av den mindre 737 og den større 757, og disse gjorde at det ikke lenger var noe marked for en modernisert versjon av 727, det ville rett og slett ikke lønne seg. Men ja, maskinen er nydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 27. november 2007 Members Del Skrevet 27. november 2007 727 med winglets Anbefaler Aviacsa filmen som Dag selger i shoppen for Dere som liker hvinende 727 motorer og hylende 737 motorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Siste passasjer utgave av 727 ut av fabrikken var C/N 23052, L/n 1817 som hadde first flight 23.03.83 og ble levert til US Air 06.04.83 som N779AL . Den flyr den dag i dag under reg: N697CA og var faktisk innom hos Sterling som OY-SBI fra 87 til 92 og fra mars 94 til juni 94... Gammel kjenning på FBU, for de som fikk med seg det.. Siste Cargo ble levert Fed-Ex 18.09.84 under reg: N217FE og flyr vel også den dag i dag.. Av 1832 bygde eksemplarer er 537 blitt spiker, 476 fly enda, 728 er "stored" og 91 er avskrevet etter ulykker o.l... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.