Gå til innhold

Realismens Værnes - I kveld MANDAG!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Etter så utrolig mye positive tilbakemeldinger på gårsdagens event har jeg gnist og lyst til å gjennta dette i kveld! Approach/Tower holder åpne fra klokken 19 til ca. 22!

 

Sett dere inn i bruken av holding pathern, og prossedyrene for dette på Værnes! :) Kart finner dere i AIP.

 

 

Etter en uke med overvåkning av forskjellige prossedyrer ved Værnes ved snøfall, lav sikt etc. benytter jeg muligheten til å la dere få en smak av stort snøfall, forsinkelser og holding pathern på Værnes!

 

Stikkord for værvarselet på Værnes i kveld er;

 

*Vind fra nordvest rundt 15 knop!

*Mye snøfall! (Dette betyr brøyting av banen når snøen faller som værst!)

*Lav sikt, er meldt ned til 800m!

*De-ice er da ett MUST!

 

Tørr du ta utfordringen, og sjangsen på at været er godt akkurat i det du skal lande eller ta av? Kom til Værnes i kveld, og test deg selv!

 

Approach og tower bemannes av undertegnede, i kveld vil jeg helst styre "sjappa" alene for å gi meg selv en utfordring!

 

Det hele starter kl. 19 i kveld lokal tid, vi må iallefall prøve å få ned alle flyene i luften før vi kryper til sengs!

 

VIKTIG TIL PILOTENE SOM KOMMER PÅ VÆRNES I KVELD!

For at jeg skal kunne holde trafikkflyen så flytende som mulig er jeg avhengig av å bruke SLOT tider. Slot tiden viser til hvilket tidspunkt du må regne med å ta av, under finner du noen stikkord og greie huskeregler for kvelden:

 

*Din ØNSKEDE slot tid føres inn under "remarks" og føres i UTC tid!

*Selv ved lite trafikk er MINIMUM tid fra clearence request til SLOT 15 minutter!

*Ingen garantier ved delay..

 

>>> ENVA (TRONDHEIM/VAERNES) <<<

 

METAR 261550Z 31014KT 9999 FEW015 SCT020TCU BKN030 00/M03 Q1017 TEMPO

1200 SHSN VV008 RMK TEMPO 1200 SHSN VV008 RMK WIND 670FT

30022KT

 

TAF (FC) 261400Z 261524 29015KT 9999 FEW015CB BKN030 TEMPO 1524 0800

SHSN VV008

 

TAF (FT) 261100Z 261818 30015KT 9999 FEW015CB BKN030 TEMPO 1815 0800

SHSN VV008 BECMG 0912 24010KT BECMG 1518 VRB05KT

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar samme turen som i går jeg.

Er ikke helt trygg på HOLD, har bare prøvd det kun en gang, men departure skal jeg ta; om ikke kona blir for irritert på meg.

 

Til alle som lurer på om de skal fly eller ikke: Slutt å lure og ta deg en tur. Dette er knall tøft.

 

Og ja, i dag skal jeg lande på riktig RWY så til dere som skal av eller til ENGM: dere trenger ikke å bekymre dere for A319 som lander på feil RWY :crazy: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt trygg på HOLD' date=' har bare prøvd det kun en gang, men departure skal jeg ta; om ikke kona blir for irritert på meg.

[/quote']

 

Du må ta turen oppover igjen, sant? Jeg vet at samtlige her inne trenger litt trening på holding, har ennå ikke noen som har klart å fly en holding over FLR på rett måte. :grin:

 

Velkommen skal du illefall være, det gjelder dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en tidlig morgen i dag fant jeg det forsvarlig å avslutte litt tidligere enn i går. Trafikken var heller ikke den samme i kveld som i går heller, så litt flere flybevegelser hadde gjort godt.

 

Uansett takk til de som fløy i dag, håper dere satt pris på servicen, og velkommen tilbake ved en senere anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...