Terje Markussen Skrevet 9. august 2001 Skrevet 9. august 2001 Truls Meek skriver i et innlegg her tidligere: "Det eldste flyet Braathen har i sin flypark nå, er fra juni 1994. En ung og moderne flypark med andre ord." En jeg kjenner jobbet som mekaniker i Braathen til slutten av 90-tallet, og han hevder at 737-400 & 500 maskinene som ble levert Braathen i 1989-90 fortsatt er i drift i selskapet. Noen som vet hva som er riktig? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [ 09-08-2001: Endret av: Terje Markussen ] Siter
Kjell Arild Skrevet 9. august 2001 Skrevet 9. august 2001 Jeg tror dette var nevnt ganske omfattende i en annen tråd. Så vidt jeg kan se er gamleste fly fra Mai 1990. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 Braathens eldste maskin er LN-BRD, en B737-500 som ble levert 19 april 1990 (Hvis Bill Harms er up-to-date da [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]) Siter
Truls Meek Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 quote: Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen: Braathens eldste maskin er LN-BRD, en B737-500 som ble levert 19 april 1990 (Hvis Bill Harms er up-to-date da [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]) Hei. Ble litt feil i mitt svar som skrevet på toppen av siden. Braathens eldste fly er LN-BRD, Harald Gille, som ble overlevert ny fra Boeing 15.april 1990. LN-BRS, Olav Kyrre, ble levert like etter. Andre Braathens fly fra 1990, er LN-BRI og LN-BRE. De to sistnevnte er B737-400. LN-BUF som også er en B737-400, ble levert i 1997. Alle disse dataene er Braathens egne data. Mvh Truls Siter
Gjest Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 LN-BRE.....1990 LN-BRI.....1990 LN-BRP.....1991 LN-BRQ.....1991 LN-BUF.....1997 LN-BRD.....1990 LN-BRF.....1990 LN-BRH.....1990 LN-BRJ.....1991 LN-BRK.....1991 LN-BRM.....1991 LN-BRN.....1991 LN-BRO.....1991 LN-BRR.....1992 LN-BRS.....1992 LN-BRU.....1992 LN-BRV.....1992 LN-BRX.....1992 LN-BUC.....1994 LN-BUD.....1996 LN-BUE.....1996 LN-BUG.....1997 LN-TUA.....1998 LN-TUB.....1998 LN-TUC.....1998 LN-TUD.....1998 LN-TUE.....1999 LN-TUF.....1999 LN-TUG.....1999 LN-TUH.....1999 LN-TUI.....2000 LN-TUJ.....2001 LN-TUK.....2001 Altså ingen fra -80 tallet...LN-BUC skal også snart leveres til eier Siter
Truls Meek Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 quote: Opprinnelig postet av Rune Valestrand: LN-BRE.....1990 LN-BRI.....1990 LN-BRP.....1991 LN-BRQ.....1991 LN-BUF.....1997 LN-BRD.....1990 LN-BRF.....1990 LN-BRH.....1990 LN-BRJ.....1991 LN-BRK.....1991 LN-BRM.....1991 LN-BRN.....1991 LN-BRO.....1991 LN-BRR.....1992 LN-BRS.....1992 LN-BRU.....1992 LN-BRV.....1992 LN-BRX.....1992 LN-BUC.....1994 LN-BUD.....1996 LN-BUE.....1996 LN-BUG.....1997 LN-TUA.....1998 LN-TUB.....1998 LN-TUC.....1998 LN-TUD.....1998 LN-TUE.....1999 LN-TUF.....1999 LN-TUG.....1999 LN-TUH.....1999 LN-TUI.....2000 LN-TUJ.....2001 LN-TUK.....2001 Altså ingen fra -80 tallet...LN-BUC skal også snart leveres til eier Hei. Bare en liten rettelse her. LN-BRS er produsert av Boeing i 1990, men kjøpt av Braathens fra annet selskap i 1992. Mvh Truls Siter
Roald Hansen Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 quote: Opprinnelig postet av Truls Meek: Bare en liten rettelse her. LN-BRS er produsert av Boeing i 1990, men kjøpt av Braathens fra annet selskap i 1992. Mvh Truls Nå må vi snart bestemme oss her... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Er det kjøpsdatoen eller er det den virkelige alderen (ferdigstillelsen fra fabrikken) du er ute etter når du snakker om alderen på et selskaps flypark? Jeg mener - et selskap som kjøper en haug gamle maskiner ville jo etter denne definisjonen ha hatt den nyeste flåten... Roald [ 10-08-2001: Endret av: Roald Hansen ] Siter
Truls Meek Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 quote: Opprinnelig postet av Roald Hansen: Nå må vi snart bestemme oss her... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Er det kjøpsdatoen eller er det den virkelige alderen (ferdigstillelsen fra fabrikken) du er ute etter når du snakker om alderen på et selskaps flypark? Jeg mener - et selskap som kjøper en haug gamle maskiner ville jo etter denne definisjonen ha hatt den nyeste flåten... Roald [ 10-08-2001: Endret av: Roald Hansen ] Når det er snakk om alder, så må det jo være hvor gammelt flyet er, og ikke når Braathens kjøpte det. Flyet er produsert i 1990, og det kommer lett frem av Braathens datasystemer. Ps: Trodde du jobbet i Braathens Roald, da kan du jo se neste gang du kommer på jobb, der har du alle datoer tilgjengelig hvis du vil på data. Mvh Truls Siter
Roald Hansen Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 Mitt lille poeng er at Rune har gitt en oversikt over produksjonsår. Så kommer du med en liten korrigering. Hvis du fastholder at det er produksjonsåret som er det riktige, forstår jeg ikke korrigeringen din [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] quote: Ps: Trodde du jobbet i Braathens Roald, da kan du jo se neste gang du kommer på jobb, der har du alle datoer tilgjengelig hvis du vil på data. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Jau-jau..... PS; Rune, beklager at jeg brukte feil navn, men nå har jeg korrigert. [ 10-08-2001: Endret av: Roald Hansen ] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.