Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med ei avgangsmasse på 2220lbs, flaps 10 og null motvind så vil du bruke ca 1325 fot "water run" og ca 2060 fot for å komme klar av "50' obstacle" dersm pressure altitude er lik sea level og temperaturen er 10 grader.

Skrevet
Med ei avgangsmasse på 2220lbs' date=' flaps 10 og null motvind så vil du bruke ca 1325 fot "water run" og ca 2060 fot for å komme klar av "50' obstacle" dersm pressure altitude er lik sea level og temperaturen er 10 grader. [/quote']Må bare få minne om at ikke alle C172 har samme motorkraft ;)
Skrevet

Vidar, med andre ord for å ta av bruker flymaskinen ca. 440 m på selve vannet, og for å fly over en hindring på ca. 17 m trenger den totalt ca. 687 m.

Den bruker noe kortere distanse, hvor lang denne er vet jeg ikke men regner med den er på rundt 200 m.

Skrevet
Med ei avgangsmasse på 2220lbs' date=' flaps 10 og null motvind så vil du bruke ca 1325 fot "water run" og ca 2060 fot for å komme klar av "50' obstacle" dersm pressure altitude er lik sea level og temperaturen er 10 grader. [/quote']Må bare få minne om at ikke alle C172 har samme motorkraft ;)

Absolutt forskjell på flya. Dette her henta eg ut ifrå "general" POH'n til Cessna. Så litt unøyaktig er den. Men det er det mest nøyaktige mtp infoen eg fekk til å gå ut ifrå :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...