Magnus Wennevold Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Selve MD80 full motion simulatoren ankom Skedsmo idag. Stor pressedekning og mange skuelystne var tilstede. Tidligere i sommer ankom 6 trailercontainere med motion, data, proceduretrainer osv. Idag ankom altså selve cockpit (12,7 tonn). Den har vært fraktet ifra Houston TX, USA, med båt til Tyskland, og derfra med trailer til Skedsmo. Se NSC's hjemmeside med bilder ifra løftet av simulatoren under fanen MD80 simulators -> Transport MD80. Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Dæggern! Håper det blir mulig å prøve denne en ganG! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Jøss, gutta going huge! Viste ikke at dere hadde flere prosjekter på gang, nå vet jeg hva jeg skal invistere min inntekt i framtiden på! :grin: Flott tiltak! Siter
Jan Fjeld Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 nå vet jeg hva jeg skal invistere min inntekt i framtiden på! Da skal jeg sende deg kontonumret mitt med en gang. Et lite tips til dere som får in TV Romerike. Se på det ikveld. Skulle ikke forundre meg om det var noe fly relatert der idag. ;-) Jan Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Hei Dere utvider ser jeg. Genialt;). Når er det den der DC10 simmen er oppe og går da? Oddvar NAX111 Siter
Kai Dreyer Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 For vi som ikke var å så dette når det ankom, er det mulig å komme en dag å se på mesterverket? Siter
Jan Fjeld Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Når er det den der DC10 simmen er oppe og går da? Det vet vi ikke selv akkurat nå. Men vi jobber som noen helter for å få dette til. Vi har problemer med datamaskinene. De loader, men vi får ikke in programmet som gjør dette jærnet til en DC10 simulator. Selve simmen er ferdig montert. Allt lyser, blipper og tuter. For vi som ikke var å så dette når det ankom, er det mulig å komme en dag å se på mesterverket? Etterhvert. Den skal mellomlagres en stund i påvente av en del tekniske ting som må på plass. Gå inn på www.tvromerike.no så kan dere se reportasjen der. hva var kontonummeret? Ingangsbilletten in i Nordic Simulator Center er 10.000.- For det, får du ikke annet en jobb og ansvar. He he. Det er mye som skal gjøres og passes på. Belønningen er å kunne fly DC10 og MD80 etterhvert. Skedsmo Videregående Skole eier MD 80 simmen. De setter retningslinjer for bruk av den. Men du må være medlem av NSC for å være med å drifte. All info om medlemskap ligger på sidene våre. Siter
Magnus Wennevold Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Skrevet 15. oktober 2007 http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3059990.ece Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.