Gå til innhold

Windows 2000 og FS 2000.


Birger Blomvik

Anbefalte innlegg

Har tenkt å legge inn Windows 2000 på maskinen. Hvordan er det med kompabiliteten med FS 2000 og alle tillegsprogrammene/add-onene som er å få ? HAr dere noe brukererfaring på dette, der ute ? Tenker da på program som Super Flight Planner, VOD 3.0/2.7, Terrabuilder, Scenery and Object Designer 2,1 og etc. Alt dette fungere greit under W 98 SE og noe av dette er jo laget for rent DOS-bruk. Har en rekke filsnutter som bruker DOS. Scasm, APLC 32 og osv. Håper på gode råd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har windows 2000, og FS 2000 med diverse tilleggsprogrammer, men ikke så mange som du nevner. I mitt tilfelle har det gått bra. Eneste problemene jeg har hatt med windows 2000 er å skaffe nye drivere til forskjellige ting som skjermkort, joystick osv.. Kan kanskje være greit å høre synspunkter fra flere, da det kan være irriterende om dine filer går tapt ved innstalasjon av windows 2000.

Mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Windows 2000 er ikke veldig godt egnet til FS2000. Det er omfattende OS med mye skriving til temporære filer både på disk og i RAM.

Har man en 1.3GHerz-maskin med masse RAM spiller det kanskje ikke så stor rolle. Men jeg merker det godt på min Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, GeForce2GTS.

Hos meg er Win98SE 20% raskere enn Win2K i de fleste situasjoner i FS2000, og også noen prosent raskere enn Windows ME.

Vidar

[ 03-08-2001: Endret av: Vidar Eggen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder stabilitet så finner du ikke noe som er bedre enn Win2k. Jeg brukte det i noen måneder til jeg kjøpte meg ny joystick, og hadde ikke en eneste opplevelse hvor maskinen gikk i heng eller at jeg fikk feilmeldinger.

Som tidligere nevnt her på forumet, så er driverne til diverse hardvare problemet!Du vil også høyst sannsynlig oppleve en litt dårligere grafikk enn i Win98 SE.

Når det gjelder tilleggsprogram som bruker dos, så vil jeg tro du får problemer da Win2k ikke er doskompatibel.

Gleder meg stort til det nye operativsystemet slippes til høsten, det er jo basert på en kombinasjon av Win2k og win98/me.

Hans Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...