Gå til innhold

Groupflight Onsdag 10. Oktober, Til varmere strøk


Daniel Larsen

Anbefalte innlegg

Litt info:

 

Departure: ENGM - Oslo Gardermoen

Departure Time: 14.00 Lokal Norsk tid (12.00 UTC)

 

Arrival: GCLA - La Palma

 

Distanse: 2249 Nautiske Mil

Estimert Flytid: Ca 5,5 timer.

 

Flight Plan: SKI UM609 SVA UM604 DANKO UP850 GOLUM UN866 SAM UN621 MARUK UM195 LORKU UN866 BERAD UM30 QPR UN866 STG UN741 DEMOS UN728 ORTIS

ENGM (0.0nm) -SID-> SKI (76.1nm) -UM609-> SVA (160.3nm) -UM604->

DANKO (236.2nm) -UP850-> GOLUM (340.6nm) -UN866-> DETOP (356.2nm) -UN866->

TIPAN (400.2nm) -UN866-> LARDI (467.5nm) -UN866-> BINBO (481.2nm) -UN866->

AKOKO (492.2nm) -UN866-> TOLSA (499.7nm) -UN866-> KUBAX (512.1nm) -UN866->

BUKUT (524.5nm) -UN866-> LEDBO (553.0nm) -UN866-> BANEM (578.1nm) -UN866->

BPK (647.3nm) -UN866-> IPRIL (653.6nm) -UN866-> SAM (713.9nm) -UN621->

KAPEX (739.4nm) -UN621-> BEVEL (755.8nm) -UN621-> MARUK (766.5nm) -UM195->

LORKU (788.2nm) -UN866-> GOBUR (835.8nm) -UN866-> TITUB (871.7nm) -UN866->

BERAD (906.8nm) -UM30-> QPR (928.1nm) -UN866-> KEREB (954.0nm) -UN866->

COQUE (990.1nm) -UN866-> KOLEK (1023.0nm) -UN866-> KORUL (1147.1nm) -UN866->

STG (1278.9nm) -UN741-> DEMOS (1351.9nm) -UN728-> IBIDO (1424.6nm) -UN728->

TUNAV (1533.5nm) -UN728-> VABEM (1723.5nm) -UN728-> GALPA (1869.8nm) -UN728->

ORTIS (2071.6nm) -STAR-> GCLA (2249.8nm)

 

Scenery:

Western Canary Islands

Eastern Canary Islands

Eastern Canary Islands trengs ikke for denne flighten, men kan være grei og ha ved en potensiell divert.

 

Kart:

www.aena.es

Denne siden krever registrering, men dette er gratis.

 

 

 

Flyplass Info - La Palma

Country: Spain

ICAO ID: GCLA

Elevation: 33 meter (107 fot)

 

Rullebane: 01/19

Rullebane Dimensjon: 2200x45 Meter / 7218x148 fot

Rullebane Type: Asfalt

ILS: Nei

 

 

 

Har du lyst til å bli med?

Skriv gjerne svar på denne tråden, med rutenummer og flytype.

Vi kan benytte Vaccsca sin TS server på turen. ts.vaccsca.org

 

Vel møtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke hele Norge høstferie desverre, så 14:00 kan bli litt i tidligste laget for enkelte, deriblandt meg.

 

Men, dette høres meget lokkende ut, så jeg skal se om jeg kanskje kan lure meg hjem litt tidligere på onsdag for å få litt varmere luft under vingene!

 

Har du sendt forespørsel om ATC Daniel? Hadde vært supert om du postet en liten post her evt. på VATSIM forumet med forespørsel om ATC i det gitte tidsrom.

I tillegg kunne du sendt en forespørsel til vår kollega, Pipe Sanchez (eventos(at)vatspa.net) i VATSPA om ATC på La Palma? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt i tidligste laget, men nå har jeg fått nett hjemme igjen, så jeg er veldig ivrig på å være med, og da spesielt om vi får ATC på hele ruten nedover! :) Nå flyr jeg B737-700 da, men jeg er likevel interessert. Dog er jeg ganske ny på VATSIM, så det hadde vært fint å få litt forsiktig trening også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sendt forespørsel om ATC Daniel? Hadde vært supert om du postet en liten post her evt. på VATSIM forumet med forespørsel om ATC i det gitte tidsrom.

I tillegg kunne du sendt en forespørsel til vår kollega, Pipe Sanchez (eventos(at)vatspa.net) i VATSPA om ATC på La Palma?

 

Hei, jeg skal se om jeg kan få fikset noe. Jeg tviler på at jeg klarer noe nede i La Palma, men kanskje vi kan få til en på Oslo Kontroll. Jeg kommer tilbake med informasjon, hvis jeg får til noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ett pm til Alex Sletvold' date=' så sitter han sikkert på la palma... unofficial selvfølgelig da... [/quote']

 

Fint om han har mulighet :) Regner med at du sender ut svaret her!

 

Forstod det slik at du skulle sende en PM jeg Daniel.. Eller er det bare for tidlig på dagen for meg..? :grin:

 

Bare jeg som ikke leser før jeg svarer :) Trodde jeg slapp å gjøre noe, hehe :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entusiasmen hadde absolutt vært der om det hadde vært villighet til å kanskje i hvertfall forsøke å flytte tidene til et tidspunkt hvor folk ikke har jobb og skole å forplikte seg til! Jeg hadde uten tvil blitt med de fem timene nedover, men jeg slutter ikke på skolen før tidligst 16.00 og kanskje til og med 17.00, og da er det håpløst når oppmøtet på ENGM er klokken 13.00.

Ikke er det villighet til å forsøke å flytte på tidspunktet heller, og da er vel spikeren i kisten satt, tror jeg...

Beklager for et kanskje litt grettent svar, men entusiasme kommer ikke flygende på tepper når det ikke tas hensyn til majoriteten :)

 

Vi får heller ta det en annen gang, jeg håper å se mange på Flesland på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg at de som har jobb/skole ikke kan bli med, men nå sikter jeg til de på forumet som har høstferie denne uken! Enkelte av dere ligger vel i den gode varme sengen nå tenker jeg, men det er søren på tide å stå opp når klokken nærmer seg 12 gutter, for da skal dere på jobb dere også! :grin:

 

Bare vent, telefonen vil snart ringe, det er prisen dere må betale for å være på standby! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en knall tur!

 

Ble litt hektisk i starten, etter PC krasj og frustrasjon fikk jeg kommet meg i luften sammen med resten av gutta!

 

Midt under turen skulle det selvfølgelig begynne å snø her i trondheimen, så da var det bare å skifte dekk. Kom litt sent inn så de andre hadde allerde startet sin descent, men etter en meget behjelpelig ATC fikk jeg beholde plassen min i rekken etter at Christian og Daniel haddet tatt meg igjen.

 

Fint vær nede på La Palma, noen skyer og 24'C når vi landet i solnedgangen!

 

Ser fram til neste tur gutter, igjen, TAKK FOR EN FLOTT TUR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...