Louis Grube Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Tenkte en tur til disse 2 øer i fs EKCH-GCGM-GCLA-EKCH Ville det naturlige valg blandt PMDG være 737-600 da landningsbanen på La Gomera er ganske kort (ca. 4.900 ft.)? Turen er på ca. 2.200 nm ned og det samme hjem (det er vel ca. max for et fullt 737-600)? Med opphold på både La Gomera og La Palma blir dagen kanskje også for lang for personalet ? (tenker evt. å måtte ta en teknisk mellomlanding i Lisbon for crew bytte, men det begynner så å bli mange stop (selvom dette i gjør noe for meg)) Hvordan troer Dere en slikk flyvning vil bli gjennomført i virkeligheten? Så vidt jeg vet lander ingen på La Gomera annet enn lokalfly. Men med en runway på 4.900 ft er det da muligt, og det spare "chartergjesterne" for 3-4 timers båttur (som riktige charthergjester blir sendt på). Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ville nok benyttet en 737-700 eller 800 for turen. Hvis du beregner vekten din litt,og sjekker ut litt vindkart osv, så vil du nok fint kunne lande medalle slags 737'er med nok brems Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 4900 ft er jo ca. 1600. Det skulle ikke være noe problem å lande en 737 der, selv en 757 med 86 000 kg i totalvekt kan lande på 1 100m ved rolige vindforhold. Problemet oppstår somregel når man skal ta av igjen. God tur! Siter
Louis Grube Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Skrevet 3. oktober 2007 Takk for svarene. Hva med arbeidstiden til flypersonalet?....kan denne tur bli for lang? Vet at t/r Gran Canaria er lige på "vippen"...vel ihvertfall fra Oslo. Kanskje litt bedre til fra CPH. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Ja du vil nok slite litt mh.t. crewtidene, med tanke på at f.eks. CPH-LPA tar ca. 5 timer, så vil jo tur-retur: København-La Gomera ta over 11 timer t/r - da ikke med regnet stop på La Palma. Så det må nok bli noe crewbytte på La Gomera, så får heller crewet ta fergeturen over og ligge på et hotell på TFS (så slipper i det minste paxen din det!).. :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.