Gå til innhold

Kamera-objektiv


Anders Raaum

Anbefalte innlegg

Må si meg helt enig med siste taler her. 70-300 fra Sigma er en tolmodighetsprøve av ett objektiv som fungerer best når det er høylys dag uten skyer.

 

Skal du på ha en 70-300 ville jeg anbefalt Canon sitt objektiv med USM, denne har i motsetning til Sigma en kjapp fokus, så du slipper å ha med matpakke hver gang du skal fokusere med objektivet.

 

Har du mulighet til å legge av litt penger så har du ett fantastisk alternativ i Canon EF 70-200 F4 L USM, jeg har dette objektivet selv og til spotting er det helt glimrende. Selv om det er "bare" 200MM er det veldig få flyplasser jeg har savnet mer rekkevidde på. I tillegg så er den lynkjapp i fokusen, den er kjempeskarp i hele brennvidden fra F4, og har du gode forhold og kan blende ned ett par hakk til F7.1-F8 er det få objektiver som slår den i skarphet og fargegjengivelse. Det koster litt mer, men du får vanvittig mye mer igjen for pengene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...