Anders Raaum Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei, vurdere å kjøpe EOS 400D, men må nok også kjøpe et objektiv i tillegg for å få tatt noen flybilder etterhvert. Er komplett nybegynner, og lurer på om noen kan anbefale noen rimelige ;-)objektiver? Funnet disse to, men har ikke peiling om de er noe. Takk for svar. Link 1 Link 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Sigma 70 - 300 linsa er helt grei! Har denne selv, og er fornøyd med den! Kunne kanskje vært litt mer lyssterk på zoom. Men er fult brukanes! Og billig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg tror jeg skal selge min Canon 75-300 III f4.0-5.6 nå. Hvis du er interessert kan du ta kontakt med meg på PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Raaum Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Er ikke noe hastverk angående kjøpingen, men takk for svarene så landt. Hvordan blir bildene med de linsene jeg har foreslått og som dere har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abdur Rahman Jalil Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det kommer jo mye ann på vær og kunnskaper. Linsene tar ganske så bra bilder i fint vær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Raaum Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Ok. Hvordan er zoomen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Raaum Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Har sigma-objektivet selv' date=' og er godt fornøyd. Men har du råd, bør du kanskje vurdere å legge en tusenlapp ekstra. Tror nok Canon-objektivet er et bedre alternativ enn sigma. [/quote'] ok. takk for svar. Hvilket objektiv anbefaler du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 300mm er som oftest nok til flyspotting det, hvis du ikke må stå veldig langt unna rullebanen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 300mm kan være for "mye" til flyspotting når flyene kommer litt "nærmere" og da er det greit å ha en zoom; altså er zoom opp til 300mm godt nok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Raaum Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 OK. Takk for alle svar! Så et siste spørsmål: Dersom jeg skulle velge da, er link 1 eller link 2 best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Tatt med 350D og 75-300mm Må sies at lyset var perfekt for fotografering.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Må si meg helt enig med siste taler her. 70-300 fra Sigma er en tolmodighetsprøve av ett objektiv som fungerer best når det er høylys dag uten skyer. Skal du på ha en 70-300 ville jeg anbefalt Canon sitt objektiv med USM, denne har i motsetning til Sigma en kjapp fokus, så du slipper å ha med matpakke hver gang du skal fokusere med objektivet. Har du mulighet til å legge av litt penger så har du ett fantastisk alternativ i Canon EF 70-200 F4 L USM, jeg har dette objektivet selv og til spotting er det helt glimrende. Selv om det er "bare" 200MM er det veldig få flyplasser jeg har savnet mer rekkevidde på. I tillegg så er den lynkjapp i fokusen, den er kjempeskarp i hele brennvidden fra F4, og har du gode forhold og kan blende ned ett par hakk til F7.1-F8 er det få objektiver som slår den i skarphet og fargegjengivelse. Det koster litt mer, men du får vanvittig mye mer igjen for pengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.