Gå til innhold

Fornøyelig og engasjert diskusjon


Harald Oanes

Anbefalte innlegg

Se det ja - diskusjonen etter SAS flyet med ødelagt reversering var virkelig bra. Slik skal et diskusjons-forum fremstå. Tempo, temperament, informativ og saklighet - uten "skittkasting", i alle fall ikke mer enn at en må tåle det.

Flere slike diskusjoner takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bare la den «ta av» da, uten at man hele tiden skal være så nøye med å ha alt så saklig og korrekt. Hvorfor ikke la diskusjonen ta den retningen som er naturlig, altså slik den ville blitt i virkeligheten? Det er jo nettopp det en diskusjon går ut på, og det er faktisk interessant og fornøyelig å se hvilke retninger den tar! Diskusjonen med hr. Bø i sentrum er jo bare en gjenspeiling av hvordan diskusjonen ville blitt i muntlig form...Mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det bør være litt takhøyde i et forum som dette.

Her har det jo vært overvekt av saklig, kunnskapsrik informasjon. Kanskje burde personsjikane slettes. Innlegg om ubekreftede tidligere påstander angående yrke har ingen relevans og burde vært unngått, men alt i alt syns jeg dette har vært en rimelig saklig debatt. Jeg har sett noen nyhetsgrupper som fortoner seg som rene slagmarker, så jeg håper vi fortsetter å bruke huet i debatten på denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer folkens [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

For å bidra litt i denne diskusjonen og, vil jeg tørre å påstå at det må en "provokatør" til for å dra igang en skikkelig diskusjon.

Deretter blir det deltagerenes annsvar å "styre" diskusjonen i en seriøs rettning. Man kan ikke kritisere en eller flere personer for useriøsitet, når man blir useriøs i diskusjonen selv.

Hvis man annser en deltager for å være useriøs, overøser en den personen med fakta, og evne til å prøve å se det fra hans/hennes synspunkt/ståsted. Å vise forståelse og toleranse er en viktig egenskap.

Hvis ikke dette hjelper, overser man debatanten, og konsenterer seg om de som bidrar å dra det i riktig rettning [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...