Atle Svanberg Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Dagens lille opplevelse: Reiste med FlyNordic MD-82 SE-RFC fra Oslo til Arlanda i går kveld (1830-flyet). Da vi kom til Arlanda måtte passasjerer gå ut helt bakerst i halen siden flyet stod ved innenriksterminalen og skulle videre til Gøteborg. Jeg var en av de første ut og så bussen stå parkert rett bak flyet. Det jeg også merket var at motorene ikke var slått av. Da jeg gikk inn i bussen fikk jeg meg en skikkelig føning varm luft fra motorene. Det blåste skikkelig bra. Bussen stod med dørene åpne rett i jetstrømmen og det ble raskt fyllt med temmelig varm luft. Etter en kort tid oppdaget bussjåføren det hele og kjørte av sted med noen få passasjerer for å komme til litt roligere omgivelser. Flyvertinnene stoppet folk fra å gå ut av flyet og sendte dem inn i flyet igjen. Det tok vel 5 minutter før motorene ble slått av og vi kunne få resten av passasjerene inn i bussen. Tja...noen som kan forklare hvorfor ikke motorene var slått av da vi gikk ut der bak? Noen som vet hvor varm lufta fra motorene kan bli? Og så kan vi jo ha det litt gøy med å spekulere i hvordan VG ville slått opp dette her. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 VG hadde sikkert skrevet noe om at dere ble forbrente hele gjengen Siter
Marius Dahl Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Det var vel heller APU-en som gikk tenker jeg. Hadde vært veldig rart om passasjerene fikk gå av flyet mens motorene gikk. Siter
Atle Svanberg Skrevet 17. august 2007 Forfatter Skrevet 17. august 2007 Jeg er ingen ekspert men jeg er nesten helt sikker på at det var motorene som gikk. Det bråka skikkelig. Flyvertinnene hadde ørepropper og det hadde jeg også. Det var skikkelig støy, og når de først slo dem av så ble det stille. Siter
Marius Dahl Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 APU-en er ikke akkuratt stillegående, er jo i praksis en jet-motor det også. Bruker selv hørselvern mens jeg laster bagasje for å ikke ødelegge hørselen. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Ja det er nok helt sikkert APU'en, denne kan ofte nærmest minne om en jet-motor. Spesiellt på slike eldre MD-80 maskiner bråker denne rimelig bra, og varmluften kan nok godt minne om jetmotor ja (selv om det "bare" er APU'en). Siter
Frank Tore Evensen Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Tar jeg ikke helt feil, sitter eksosen til APU`en rett over motorene på begge sider og peker bakover. Var nok det du hørte og kjente Siter
Timmy Brandt Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Flera gånger i Sydafrika när vi flög MDxx så gick vi ut bak med motorer igång. Det var dock ingen buss med dörrarna öppna i närheten Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.