Gå til innhold

Modelfly motor test rampe


andreas a berg

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

Jeg driver med et lite prosjekt her.

Prosjektet går ut på å bygge en motor rampe hvor det skal være mulig å kunne teste alle typer 2- 4 takts modellflymotorer.

 

Konseptet er bygget på en gammel klesstativ stolpe som er ca 5 cm tykk og er støpt ned i bakken.

 

Vedhjelp av dette skal et fagverks bygget rampe monteres på denne stolpen ved å tres over og der etter låses fast med en sort klemmer som skal våre montert på rampen.

 

Dette er et prosjekt jeg bygger for jeg har en motor som jeg sliter med å vil få gang på igjen og er møkka lei av å måtte montere den på en treplanke man springer runt med.

Derfor kom jeg på iden som skal kunne brukes for vedlikeholds tester og innkjøringer av motor.

 

Jeg har noen spørsmål vedrørerende dette prosjektet jeg nå skal vise frem tegningene mine for og ønsker på noen tips og svar.

 

Først skal vi da ta en liten titt på tegningene jeg har kommet med så langt:

 

motormountingramp.jpg

engonemountramp1.jpgenginemoutnramp2.jpgenginemountramp3.jpg

 

 

Det jeg egentlig lurer på om noen som vet hvor jeg kan få kjøpt materialer til denne modellen?.

Det jeg trenger er noen stål rør siden jeg planlegger å ta dette med på jobb og sveise dette.

 

Så det jeg lurer på er om noen hadde gidda å tenkt på en mulighet til låsinga av rampa til stolpen ( Boring av hull er ingen problem).

 

Ellers ønsker jeg bare tips og kommentarer av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- dette var SKIKKELIG overkill! :D Dette kan du lage langt enklere' date=' med mindre du skal teste VELDIG store motorer. [/quote']

 

Hvor grove rør er det i denne konstruksjonen? 15 mm?

Samme som motorbukken i mikroflyet mitt i så fall, og den er jo bygget for 85 hk motor med en 1,56 meters propell...

 

Nei, jeg ville vurdert å tatt i bruk "KISS"-regelen her. Jo enklere jo bedre...

 

Frem med plank og skruer mao..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal tanken ligge så høyt får den i hvertfall nok fuel.vil ikke gå bra på tomgang der tror jeg.

 

Enig med du. Sitter tanken for høyt, så vil man bare oppleve å "floode" motoren ofte.

Selv har jeg hatt som utgangspunkt at tanken monteres slik at toppen av tanken (eller høyeste fuelnivå i tanken) er mest mulig på linje med dysenåla på forgasseren.

La eksostrykket gjøre jobben sin istedet for fallhøyden og hevert-effekten, for de to sistnevnte kan fylle motoren med fuel selv om den ikke går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...