Gå til innhold

Søker Copilot


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Jeg leser nøyaktig hva du skriver! Seff vet jeg at copilot må logge som observer nettopp før at ikke atc skal se to fly på samme posisjon... Jeg bruker og beta 1.3. Poenget og spørsmålet mitt er hvorfor kaptein må disable p2p? Mener jeg kun trengte fjerne min copilots fly i pla menyen da jeg testa.

 

Eneste forskjell på og logge som observer i fsinn er at man da er usynlig i vatsim nettverket. Nettopp dette er poenget når man skal dele fly via shared cockpit. Men husk at begge kjører fsinn som fortsatt gjør samme operasjon ang mp fly. Derav tipset fra wikien til mcdu om og hake bort makkerens fly. Om man ikke flyr på vatsim via fsinn så er ikke dette du problem da shared cockpit funksjonen automatisk fjerner disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser nøyaktig hva du skriver! Seff vet jeg at copilot må logge som observer nettopp før at ikke atc skal se to fly på samme posisjon... Jeg bruker og beta 1.3. Poenget og spørsmålet mitt er hvorfor kaptein må disable p2p? Mener jeg kun trengte fjerne min copilots fly i pla menyen da jeg testa.

 

Eneste forskjell på og logge som observer i fsinn er at man da er usynlig i vatsim nettverket. Nettopp dette er poenget når man skal dele fly via shared cockpit. Men husk at begge kjører fsinn som fortsatt gjør samme operasjon ang mp fly. Derav tipset fra wikien til mcdu om og hake bort makkerens fly. Om man ikke flyr på vatsim via fsinn så er ikke dette du problem da shared cockpit funksjonen automatisk fjerner disse.

 

Oki Da er jeg med Freddy, men jeg mener å huske at dersom Copiot logger seg som Observer og Captain på vanlig måte så vil ikke Captein se Copiloten i PLA menyen.

 

Rett meg om jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit.' date='.. men du unngår og svare på spm.. hvorfor disable p2p ??

 

Freddy [/quote']

 

Svaret er. Jo fordi da ser ikke Captein mitt ghostfly. Han må disable p2p for å ikke få det surre ghostflyet. Og han får ikke høyre klikke på mitt nick i PPL da jeg er logget in som Observer.

 

Jeg var helt sikker på at jeg svarte på det spørsmålet, men mulig at formuleringen var ikke direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eehh,,, men når du er observer er du jo usynlig via FSinn multiplayer jo ?. Årsaken at kaptein ikke får fjernet deg fra PLA menyen, er jo nettopp at du ikke "eksisterer" i MP session laget av FSInn.. ergo han skal ikke trenge disable noe for og fjerne et "ghost" fly som ikke er synlig :). Problematikken med "ghost" fly er det FSinn som skaper, og slik jeg forstår det gjelder det kun forr den som logger inn som observer.

 

Er jeg helt på jordet nuh ??

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MS har ikke sluppet noen SDK for cockpit sharing' date=' så inntil videre må man nok nøye seg med standard fly... men du verden førr en realismeøkning ang VATSIM det er og fly to stk sammen!!! :) anbefales!!

 

Freddy [/quote']

 

Et fly som virker veldig bra er Leonardo sin Maddog

www.flythemaddog.com

Her funker alt i multicrew. Dette er et veldig komplett fly. Hvis du ser på FMS og copiloten skriver på den ser du det. Du hører klikkelydene. Veldig bra!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en opplogging sammen med Martin i går, og vi fikk det til uten ghost. Kommunikasjonen til ATC virket som den skulle for begge to, og vi logget på kun med ett fly på radar. Alt virket med andre ord perfekt.

Det var litt for sent på kvelden for meg, så vi gjennomførte ikke noen flight, testa kun opplogging og com.

Flyet var default LearJet.

Om Martin er med, tenker jeg vi prøver med PMDGs B1900 i kveld. Satser da på en full flight et sted med ATC.

Martin er fersk i VATSIM sammenheng, og tror dette er en glimrende måte å gjennomføre en førsteflight på.

Vi får bli enig om ansvarsfordeling i.h.t. PF og PNF. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Geir der. Vi må bli 100% sikker på, før vi lager noe guide til det.

 

Blir spenende. Forøvrig så blir det min andre tur på Vatsim som Copilot. Har alerede hatt første tur med Mateusz, hvor vi flydde ENVA-ENGM i en B737.

Var gøy men jeg stotsett holdt med til å styre flapsen og understellet og lysene, da jeg ikke tørte mer. hehehe.

 

Jaja, pingle av meg jeg vet, men når jeg skal inn på Vatsim så vil jeg gjøre minst mulig feil. Er bare pirkete og kravstor til meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...