Freddy Wilhelmsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg leser nøyaktig hva du skriver! Seff vet jeg at copilot må logge som observer nettopp før at ikke atc skal se to fly på samme posisjon... Jeg bruker og beta 1.3. Poenget og spørsmålet mitt er hvorfor kaptein må disable p2p? Mener jeg kun trengte fjerne min copilots fly i pla menyen da jeg testa. Eneste forskjell på og logge som observer i fsinn er at man da er usynlig i vatsim nettverket. Nettopp dette er poenget når man skal dele fly via shared cockpit. Men husk at begge kjører fsinn som fortsatt gjør samme operasjon ang mp fly. Derav tipset fra wikien til mcdu om og hake bort makkerens fly. Om man ikke flyr på vatsim via fsinn så er ikke dette du problem da shared cockpit funksjonen automatisk fjerner disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg leser nøyaktig hva du skriver! Seff vet jeg at copilot må logge som observer nettopp før at ikke atc skal se to fly på samme posisjon... Jeg bruker og beta 1.3. Poenget og spørsmålet mitt er hvorfor kaptein må disable p2p? Mener jeg kun trengte fjerne min copilots fly i pla menyen da jeg testa. Eneste forskjell på og logge som observer i fsinn er at man da er usynlig i vatsim nettverket. Nettopp dette er poenget når man skal dele fly via shared cockpit. Men husk at begge kjører fsinn som fortsatt gjør samme operasjon ang mp fly. Derav tipset fra wikien til mcdu om og hake bort makkerens fly. Om man ikke flyr på vatsim via fsinn så er ikke dette du problem da shared cockpit funksjonen automatisk fjerner disse. Oki Da er jeg med Freddy, men jeg mener å huske at dersom Copiot logger seg som Observer og Captain på vanlig måte så vil ikke Captein se Copiloten i PLA menyen. Rett meg om jeg tar feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Oki.. er med på den.. men hvorfor mener du at kaptein må disable p2p ? NB: Man trenger ikke sitere ved svar, når posten du siterer er sist i tråden. Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jo fordi nr vi har testet det så var jeg (copilot) logget inn som observer og da hadde ikke captein meg på PPL lista. så han kunne ikek høyreklikke og velge meg bort. Kun derfor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Det er greit.,.. men du unngår og svare på spm.. hvorfor disable p2p ?? Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Prøvde dette igår mmed Leonardo sin maddog. Hvis ikke jeg disable p2p. får jeg trafikkwarning på TCAS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Om man disabler P2P, fjerner man også alle MP fly som FSinn produserer om jeg har fostått det riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Det er greit.' date='.. men du unngår og svare på spm.. hvorfor disable p2p ?? Freddy [/quote'] Svaret er. Jo fordi da ser ikke Captein mitt ghostfly. Han må disable p2p for å ikke få det surre ghostflyet. Og han får ikke høyre klikke på mitt nick i PPL da jeg er logget in som Observer. Jeg var helt sikker på at jeg svarte på det spørsmålet, men mulig at formuleringen var ikke direkte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 eehh,,, men når du er observer er du jo usynlig via FSinn multiplayer jo ?. Årsaken at kaptein ikke får fjernet deg fra PLA menyen, er jo nettopp at du ikke "eksisterer" i MP session laget av FSInn.. ergo han skal ikke trenge disable noe for og fjerne et "ghost" fly som ikke er synlig . Problematikken med "ghost" fly er det FSinn som skaper, og slik jeg forstår det gjelder det kun forr den som logger inn som observer. Er jeg helt på jordet nuh ?? Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Han måtte ta av P2P fordi han fikk mitt ghost fly. Men jeg begynner å lure om dersom vi har nesten like callsign vil dette løse problemet. Så du er ikke helt på jordet, men det er ikke jeg heller. Ser ut som det finnes mer en en måte å få ting til å fungere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 MS har ikke sluppet noen SDK for cockpit sharing' date=' så inntil videre må man nok nøye seg med standard fly... men du verden førr en realismeøkning ang VATSIM det er og fly to stk sammen!!! anbefales!! Freddy [/quote'] Et fly som virker veldig bra er Leonardo sin Maddog www.flythemaddog.com Her funker alt i multicrew. Dette er et veldig komplett fly. Hvis du ser på FMS og copiloten skriver på den ser du det. Du hører klikkelydene. Veldig bra!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Joda,. kjenner til og har maddogen... men kan heller si at CS var en tragisk opplevelse... masse bugs.. bla elendig position update for copilot.. Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Tok en opplogging sammen med Martin i går, og vi fikk det til uten ghost. Kommunikasjonen til ATC virket som den skulle for begge to, og vi logget på kun med ett fly på radar. Alt virket med andre ord perfekt. Det var litt for sent på kvelden for meg, så vi gjennomførte ikke noen flight, testa kun opplogging og com. Flyet var default LearJet. Om Martin er med, tenker jeg vi prøver med PMDGs B1900 i kveld. Satser da på en full flight et sted med ATC. Martin er fersk i VATSIM sammenheng, og tror dette er en glimrende måte å gjennomføre en førsteflight på. Vi får bli enig om ansvarsfordeling i.h.t. PF og PNF. Gleder meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dævelen Geir!.. er du utro??!!... :grin: Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Etter å ha blitt "stood up" følte jeg for et sidesprang for å få utløp for noen lyster...ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 HeHe Når man har fått testa litt, kanskje en ide med en post på framgangsmåte som man kan be moderator sette som "sticky" hær på forumet ? Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Enig. Er ikke sikker på om Martin gjorde noe med P2p greiene, så jeg skrev ingenting om det. Skal lage en "guide" når vi har helt oversikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Enig med Geir der. Vi må bli 100% sikker på, før vi lager noe guide til det. Blir spenende. Forøvrig så blir det min andre tur på Vatsim som Copilot. Har alerede hatt første tur med Mateusz, hvor vi flydde ENVA-ENGM i en B737. Var gøy men jeg stotsett holdt med til å styre flapsen og understellet og lysene, da jeg ikke tørte mer. hehehe. Jaja, pingle av meg jeg vet, men når jeg skal inn på Vatsim så vil jeg gjøre minst mulig feil. Er bare pirkete og kravstor til meg selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.