Gå til innhold

AirCanadaVirtual Norwegian tour - ATC request


Trond Meier

Anbefalte innlegg

Post fra Christian Sager på Vaccsca forumet:

 

Hei folkens!

 

AirCanadaVirtual kommer til Norge, og jeg håper vi kan stable sammen nok ATC til å gi pilotene en kveld de sent vil glemme.

Litt praktisk informasjon.

 

Flyplasser som blir aktive:

* Kirkenes, Høybuktmoen

* Vadsø

* Mehamn

* Honningsvåg, Valan

* Hammerfest

* Tromsø, Langenes

 

Tidsrom: Lørdag 09. Juni mellom klokken 17:00 og 20:00Z (1900-2200 lokal tid)

Antall fly: Ikke kjent

Type fly: Ikke kjent

 

 

Tør påstå at dette er en ypperlig kveld for å teste AFIS ferdigheter!

Det hadde vert veldig flott om vi kunne bemannet disse flyplassene, inkl Tromsø TWR og APP.

Vær obs, de kommer mest sannsynlig til å fly VFR.

Sjekk også denne PDF: http://www.aircanadian.com/fsacars/flyinn/2007_jun_flyin.pdf ://http://www.aircanadian.com/fsacars/..._jun_flyin.pdf

Og denne web siden: http://www.aircanadian.com/

 

 

Svar gjerne i denne tråden med kommentarer og eventuelle bookinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ikke akkurat nå.. , men her er klipp/lim fra en tidligere post:

 

AFIS-airports

 

Sitat:

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

AFIS airports (Aerodrome Flight Information Service) are in "real world" airports that have a tower providing advisory and flight information service (but not control service) at and around the airport.

AFIS airports are in VACCSCA handled as uncontrolled airports.

If both ATC and pilot is familiar with AFIS, they can agree to use AFIS procedures.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Service provided to flights at uncontrolled airports

 

Sitat:

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Flights at uncontrolled airports will as far as possible, workload permitting, be provided with traffic information. If requested and if possible, other information such as weather reports can also be provided.

Traffic arriving to an uncontrolled airport is provided with information about known traffic operating at or in the vicinity of the airport.

Traffic departing from an uncontrolled airport is before departure provided with information about known traffic operating at or in the vicinity of the airport.

Departing traffic can be provided with ATC (route) clearence before departure, but is not provided with control instructions regarding movement on the airport (such as taxi or take-off clearence).

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...