Gå til innhold

Ny sektorfil sluppet!


Trond Meier

Anbefalte innlegg

Fra Christian Sager:

 

Heisann Folkens!

 

Endelig, etter alt for mange timers arbeid har vi gjort ferdig første del av Norge.

Denne filen inneholder samtlite større flyplasser sør for Brønnøysund, samt en del mindre lokale flystriper.

 

Hva er gjort nytt?

* Mer detaljert kyst geo enn tidligere utgaver (Oppløsning 1:250 000)

* Detaljert bakke geo for samtlige flyplasser

* Nyoppdaterte RnaV punkter for hele landet

* Oppdaterte VOR/NDB for hele landet

* 100% korrekte Center lines i hennhold til den faktiske approachen (OBS, noe offset i forhold til AIP, ingen invirkning på flyets approach)

* Oppdaterte Luftrom inndelinger (ENOS/ENSV/ENBD) i forhold til de aktuelle frekvenser på Vatsim.

 

 

Det er noe som ikke er med i denne filen, men som mest sannsynlig vil komme i en senere oppdatering.

* High/Low airways

* SID/STAR

 

 

Vel, nok prat. Et par bilder:

bilde1.jpg

bilde2.jpg

bilde3.jpg

 

Størrelsen på denne filen ligger på ca 15mb, men i underkant av 2 på nedlasting.

VRC skal ikke ha noen problemer med å kjøre filen.

 

En stor takk til følgende personer:

Trond Meier = Utvikling av fil

Eivind T. Fosse = Testing av fil

Øyvind Sommer = Testing av fil

Ole Jørgen Søberg = Testing av fil

Fredrik Fagernes = Testing av fil

 

 

Legg merke til at dette ikke er en offesiell fil for VACCSCA, men den vil mest sannsynlig bli implementert i deres sytstem snart!

Denne filen dekker KUN Norsk luftrom, og inneholder ingen FIX/VOR/NDB utenfor dette området!

 

 

Håper den faller i smak :)

Filen kan dere laste ned her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her freddy

 

Endelig, etter alt for mange timers arbeid har vi gjort ferdig første del av Norge.

 

Synes det hele ser bedre ut en de tidligere men savner to ting..

 

 

1. Annen farge på GEOen.. Der var den gamle bedre..

 

2. Tykkelsen på GEO linjene.. De som er i denne virker alt for tykke. Det ser bra ut på lang lang avstand, men nærme blir det litt for tykke...

 

Men det venner en seg til tenker jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm må legge til enda mer her jeg..

 

Si meg var dere trøtte og slitne under beta testing hehe

 

Nei da.. ikke mye å plukke på, men en del er det jo

 

Vi fortsetter

 

1. Doble runwaylines på ENOV

2. ENSD er feil plassert i forhold til GEO

3. ENFL er feil plassert til de grader i forhold til GEO

4. ENBR er ikke helt riktig plassert den heller..

 

Vel jeg kan forsette utover kvelden men trenger ikke å gjøre det da det er tydelig at flyplassene ikke passer til GEO og hvorfor aner jeg ikke..

 

Ellers ser dette unektlig flott ut.. Og jeg gleder meg til å prøve denne når endelig versjon kommer ut...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om flyplassene er feil i forhold til Geo er det NA sin feil da vi har brukt gndmaker som plotter inn koordinat for koordinat direkte fra hvor vi står på bakken.

 

Fargen på geo kan du endre selv. (Og dette er endelig version så snart vi får lagt in navdata)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal være rett...

 

Glemte at Christian ikke får svart i denne tråden så beklager det.

 

Til Christian om du ser dette..

 

Negativt eller ei, dette var like vel utrolig flott bare så du vet det. Så gratulerer til deg og Trond for utviklingen av ny sektor fil...

 

Hvor endrer jeg fargen til GEO?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sant nok, men om det er NA feil plasserte flyplasser som er årsak så er det neimen ikke lett å gjøre noe med.

 

og målet var å spørre om dette gikk an å endre på, slik at en fikk terrenget rundt flyplassen og ikke omvendt.

 

Litt kjedelig å se hele store deler av flesland ligge ute i en fjord.

 

Men, det er jo alternativer til de som ikke liker dette også via sector filen til VACCSCA, som forøvrig er svært god og i daglig bruk i allefall hos meg.

 

Men jeg ønsker velkommen til den nye og hvem vet, kan jo hende den blir brukt til slutt..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...