Gjest Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Er det noen som vet hvilket flightlevel man bruker på denne ruten? Mvh Tommy Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Alt mellom fl75 til fl370 brukes avhengig av flytype, vekt, vind osv. Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Frank Ånstad Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Jeg var med en Braathens 737 på den nevnte rute. Da var vi i 28.000 ft. Frank. fraansta@online.no Siter
Gjest Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 För att komma med ett tillägg... Om du följer airway N623 ENBR-ENGM så bör du hålla udda FL mellan FL67 och över. d.v.s. FL 67-69-71... etc. Motsatt riktning gäller jämna FL från FL66 och upp. Om du inte följer airway så gäller FL87 som minsta höjd. Ovan gäller för IFR så klart. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
O85_ Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Mener du må ha Oddetall slik som FL250 +++ [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Anders Presterud Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 quote: Opprinnelig postet av Jörgen Toll: För att komma med ett tillägg... Om du följer airway N623 ENBR-ENGM så bör du hålla udda FL mellan FL67 och över. d.v.s. FL 67-69-71... etc. Motsatt riktning gäller jämna FL från FL66 och upp. Om du inte följer airway så gäller FL87 som minsta höjd. Ovan gäller för IFR så klart. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Hvor står dette? Man bruker vel ikke FL 67 osv vel? Er vel bare FL 60, 65, 70, 75...osv som brukes? Altså hele leveler for IFR, og pluss 500 fot for VFR? Og laveste sikre IFR-høyde på N623 er FL 100 er det ikke? Iallfall iflg AIP ENR. Missforstår jeg deg? Mvh Anders [ 20-05-2001: Endret av: Anders Presterud ] Siter
Kjell Engkrog Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Her er ett par eksempler på SAS RPL ENGM-ENBR v.v. (FPL-SAS332-IS -B737/M-SIJRWY/S -ENBR1725 -N0399F250 DCT SOPAR UZ15 SIG -ENGM0025 -DAT/V DOF/010502) (FPL-SAS333-IS -MD82/M-SJRWY/S -ENGM1700 -N0387F240 SOK DCT SOPAR N623 FLS DCT -ENBR0034 -DAT/V DOF/010502) Altså F250 fra ENBR, og F240 fra ENGM. Dette er filete høyder, og man kan selvsagt bli klarert til andre høyder. mvh, Kjell Siter
Gjest Skrevet 20. mai 2001 Skrevet 20. mai 2001 Tusen takk for mange fine svar! Med vennlig hilsen Tommy Siter
Gjest Skrevet 21. mai 2001 Skrevet 21. mai 2001 quote: Opprinnelig postet av Anders Presterud: Man bruker vel ikke FL 67 osv vel? Er vel bare FL 60, 65, 70, 75...osv som brukes? Altså hele leveler for IFR, og pluss 500 fot for VFR? Helt riktigt Anders! Jag hade travelt när jag postade (vi säger det i alla fall [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ) Måste fått en nolla fel? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Min poäng skulle vart Udda FL i riktn. ENBR-ENGM. Og laveste sikre IFR-høyde på N623 er FL 100 er det ikke? Iallfall iflg AIP ENR. FL100..? Har inte AIP hemma, jag kikar i Rute Facility Chart (Low Level), och där gäller MOCA 6600'... MORA säger 8700' så FL 90 borde gå bra isåfall. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.