Gå til innhold

Arbeidsuke


Anbefalte innlegg

Heisann!! Jeg er enig at det ville vært råfestlig å ha vært med et lite vimsete Widerøe-fly rundt om i Norge i skoletiden. Men tvilsomt at det går ihop. Arbeidsgiveren er ofte interessert i å utnytte utplasseringselevene litt. Du er sannsynligvis mer til bryderi enn til nytte inne i flyet.

Jeg forsøkte meg på både Widerøe, SAS, Braathens og Flygeledersentralen i Røyken , uten hell. Gutta i Røyken var litt på gli. Det dsom da var aktuelt for meg å gjøre da var å vaske firmabiler og koste snø og avfall. Var ikke overbegeistret. Men de ringte senere og meldte pass.

Jeg endte opp i redaksjonen i lokalavisa, der jeg fikk følelsen av å bli utnyttet.

Husk: Det er arbeidserfaring du skal ha, og ikke en gratisjobb for en fjomp.

Jeg kan trøste deg med at det er mye annen moro rundt arbeidsuka som jeg husker mye bedre enn selve utplasseringsuka. Det skal også være en teoretisk del i tillegg til arbeidsuka der du skal skrive om et yrke du interesserer deg for, i tillegg skal du også ha et intervju.

Mitt intervju utførte jeg i toppen av tårnet på Gardermoen.

Lykke til!!!!!

Christer Elde (10. klassing)null ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring tårnet på nærmeste flyplass der du bor! Har hatt utplasseringer før, og det har fønka som bare farsken. Kan ikke love cockpitur, dog, det er på en måte ikke LV sitt bord, om du skjønner. Men, beste måten å ikke få noe, er å la være å spørre om det!

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Tror det å få arbeidsuke hos LV er vanskelig da dem ser helst at du er over 21 år og har lappen.

Prøv heller å få ei arbeidsuke på den delen av flyplassen som tar i mot flyene, lasting og lossing. Veit at her i Vadsø har vi hatt utplasseringer flere ganger, og dem har fått laste og losse flyene samt drevet med Check-in av pax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Förökte få en plats på Arlanda då jag hade "elevens val" eller "PRAO" som det heter over here...Ringde runt till alla flygbolag på ARN utan resultat. Dock fick jag en plats på Americans Nordic reservations inne i STHLM. Lärde mig Sabre på den på en vecka och fick ta emot många roliga människor men också mycket running av ärenden.. Näst sista dagen fick jag mig en dag på ARN från arrival av den dagliga flighten till deparure (5 timmar på RAMP/security/checkin/gate/catering/och bäst av allt on board.

Kanske detta kan vara ett alternativ¿

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...