Gå til innhold

Noen som så ..


Bjørn Bergum

Anbefalte innlegg

..The gadget show på viasat explorer for litt siden?

En barka simflyger fikk testet kunnskapene sine ved å lande en real life piper warrior. Første gangen hans i en ekte cockpit og greier "" Gikk rimelig greit også. Instruktøren som var med trengte bare å gripe inn såvidt under flaren.

Tydelig at simflygingen har litt nytte ihvertfall ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Det kommer til og bli et bra argument i den evigvarende debatten om simmere kunne landet virkelige fly. Er en stund siden det har vært oppe her, men ble faktisk spurt om det av en ny bekjent forleden dag.

 

Skulle likt og sett det innslaget du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel.. lande er vel å ta hardt i.. krasjlandem ed større sjans for å overleve er vel meir realistisk tenkjer eg.

 

Forskjellen på flightsim og real life er utruleg stor.

En "simmer" kan nok utmerket godt lande et småfly, husker godt min første flytime, jeg landet ikke, men jeg fløy omtrent hele resten av turen, inkludert 3 landingsrunder ned til short final (instuktøren sa at jeg fløy som en drøm ""). Et småfly tåler faktisk forholdsvis harde landinger (ja, jeg har prøvd ""), har hørt om folk som ha utløst ELT med en hard landing (det skal vel ca. 5G til?). Og til slutt: forskjellen på FS og real er stor, men prinsippene er de samme, dermed får man veldig raskt en følelse av flyet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke forksjellen er så stor, ivertfall ikke mellom Condor (seilflysimultor) og seilfly i virkeligheten. Den største forskjellen for min del er at jeg er mye modigere i Condor enn i virkeligheten. ""

Da vi fløy i 737 simmen på OSL fikk min bror og jeg god dreisen på landingene etter bare en landing hver, føler jeg. Så det er mye som er likt, men sammtidig forksjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda følelsen kjem fort. Men det er ikkje det samme osm å fly flightsim. Du har heilt andre perspektiv på ting. Og eg vil annta at om ein vert nødt til å fly ein 737 inn for landing, så vil de ende med krasjlanding. Tvilar sterkt på at ein som ikkje har flydd i real life før klarar å lande ein større maskin.

 

Småfly tåler enormt under landing. Store fly...veel dei tålre ikkje så enormt i forhold til kor mykje som skal til for det enorme til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...