Bjørn Bergum Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 ..The gadget show på viasat explorer for litt siden? En barka simflyger fikk testet kunnskapene sine ved å lande en real life piper warrior. Første gangen hans i en ekte cockpit og greier Gikk rimelig greit også. Instruktøren som var med trengte bare å gripe inn såvidt under flaren. Tydelig at simflygingen har litt nytte ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 hehe... Det kommer til og bli et bra argument i den evigvarende debatten om simmere kunne landet virkelige fly. Er en stund siden det har vært oppe her, men ble faktisk spurt om det av en ny bekjent forleden dag. Skulle likt og sett det innslaget du snakker om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hadde vært kult å se ja. Jeg har også fått dette spørsmålet, til tross for at jeg såvidt akkurat har begynt å snuse på simflyging. Svaret mitt (uvitende) var at teknisk sett kan man nok lande flyet, men med alt stresset og alvoret rundt, så kan det koke litt fort i huet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Veeel.. lande er vel å ta hardt i.. krasjlandem ed større sjans for å overleve er vel meir realistisk tenkjer eg. Forskjellen på flightsim og real life er utruleg stor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Forskjellen på flightsim og real life er utruleg stor. Ikke hvis vi snakker om instrumenter når det gjelder PMDG, Aeroworx, PIC osv. Men flyegenskapene er noe helt annet... =/ Det skulle hvert noen som hadde råd til å sende en simmer opp i en B737... Sammen med en ordentlig B737-pilot selvfølgelig ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Veeel.. lande er vel å ta hardt i.. krasjlandem ed større sjans for å overleve er vel meir realistisk tenkjer eg. Forskjellen på flightsim og real life er utruleg stor. En "simmer" kan nok utmerket godt lande et småfly, husker godt min første flytime, jeg landet ikke, men jeg fløy omtrent hele resten av turen, inkludert 3 landingsrunder ned til short final (instuktøren sa at jeg fløy som en drøm ). Et småfly tåler faktisk forholdsvis harde landinger (ja, jeg har prøvd ), har hørt om folk som ha utløst ELT med en hard landing (det skal vel ca. 5G til?). Og til slutt: forskjellen på FS og real er stor, men prinsippene er de samme, dermed får man veldig raskt en følelse av flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Synes ikke forksjellen er så stor, ivertfall ikke mellom Condor (seilflysimultor) og seilfly i virkeligheten. Den største forskjellen for min del er at jeg er mye modigere i Condor enn i virkeligheten. Da vi fløy i 737 simmen på OSL fikk min bror og jeg god dreisen på landingene etter bare en landing hver, føler jeg. Så det er mye som er likt, men sammtidig forksjellig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Joda følelsen kjem fort. Men det er ikkje det samme osm å fly flightsim. Du har heilt andre perspektiv på ting. Og eg vil annta at om ein vert nødt til å fly ein 737 inn for landing, så vil de ende med krasjlanding. Tvilar sterkt på at ein som ikkje har flydd i real life før klarar å lande ein større maskin. Småfly tåler enormt under landing. Store fly...veel dei tålre ikkje så enormt i forhold til kor mykje som skal til for det enorme til å skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.