Steffen Andre Hustveit Skrevet 7. mai 2001 Skrevet 7. mai 2001 KLUKKEN 19:15 I DAG STYRTET DET ET FLY LIKE VED AVDAL. FLYET TILHØRTE TYNSET FLYKLUBB. DET VAR 3 STYKKER I FLYET DA DET STYRTET. FLYGEREN BLE HARDT SKADD, OG TO JENTER OMKOM ULYKKEN. VELDIG VELDIG TRIST!!! [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Siter
Odd Vegard Kandal Skrevet 7. mai 2001 Skrevet 7. mai 2001 Ja det er ganske trist når flyulykker skjer. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] De har ikke sagt noe om flytype ennå. Siter
Stian S Olsen Skrevet 7. mai 2001 Skrevet 7. mai 2001 TV2 sa det var en Gulfstream, stemmer lite bra. Tekst-TV på TVNorge mente Grumman American Tiger, dette er et fly Tynset Flyklubb har, lignet på bildene og. Stian S Olsen Siter
Roger Krutå Skrevet 7. mai 2001 Skrevet 7. mai 2001 Tynset Flyklubb sin Grumman American Tiger http://home.no.net/tysfly/images/aa5b-2.jpg" TARGET=_blank>LN-MOZ Siter
Oddgeir Refvik Skrevet 7. mai 2001 Skrevet 7. mai 2001 Klubben har 2 fly til disposisjon, en 4-seter Grummen American Tiger, AA5B, LN-MOZ og en 2-seter Cessna 150, LN-LGB. Siden det var 3 i flyet må det vere Grummen American Tiger, AA5B, LN-MOZ oddgeir Siter
Kjell Arild Skrevet 7. mai 2001 Skrevet 7. mai 2001 Teksten i innlegget har samme innhold selv om bokstavene skrives uten CAPS LOCK inne. Ganske unødvendig mao. Om hendelsen, så er det alltid trist når slike ting skjer. Og nå man selv er medlem i flyklubb og begynner å kjenne en del flygere på småfly, blir det ekstra ekkelt. Siter
Helge Bø Skrevet 8. mai 2001 Skrevet 8. mai 2001 Sjefen sjøl har talt... Spiller ingen rolle om folk bruker caps i ny og ne, må du slutte å pirke på andres innlegg for bagateller, og her hadde han vel også en hensikt med det. Rett og slett irriterer meg [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Siter
Gjest Skrevet 8. mai 2001 Skrevet 8. mai 2001 Kjære Helge: Det spiller en ganske stor rolle dersom man benytter store bokstaver. HØRER DU IKKE HVA JEG SIER, MANN !!!!!!! Det samme gjelder ved bruk av antall utropstegn og smileys! Det er helt vanlig at man begrenser bruken av store bokstaver i e-mail og innlegg til et minimum. Overdreven bruk viser at man ikke har oppfattet de normale omgangsformer og kjøreregler på internett... Jeg skjønner godt at folk som kjenner 'reglene' blir irritert på 'nybegynnere' som strør om seg med unødvendige og brautende utropstegn [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men på den annen side skjønner jeg også at folk synes det er pirkete å kommentere dette... HA EN GOD DAG, FOR POKKER!!!!!!!!!!!!!!!!! Endre [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Steffen Andre Hustveit Skrevet 9. mai 2001 Forfatter Skrevet 9. mai 2001 Ok Sorry!! Jeg ville bare vise hvor iritert, sint og trist jeg var etter den grusome hendelsen! Dessuten er ikke dette siden å diskutere hvordan man skal skrive et innlegg på! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Siter
Torbjørn Dalløkken Skrevet 9. mai 2001 Skrevet 9. mai 2001 Hei alle sammen.. Jeg ville bare si at det er helt tragisk med denne flyulykken på Tynset. Jeg er fra Tynset, og kjenner godt de 3 personene [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Jeg har gått på skole sammen med den eldste passasjeren (18) i 6 år.. Det er helt ufattelig at noe slikt kan skje, så vi får håpe flyhavarikommisjonen finner ut det. Vi prates sikkert. MVH Torbjørn Siter
Gjest Skrevet 9. mai 2001 Skrevet 9. mai 2001 3 personer er døde, familie og venner er i sjokk og stor sorg, så sitter dere og diskuterer om en kan skirve med caps lock nede eller ikke? TA DERE SAMMEN! [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Siter
Vegard Nilsen Skrevet 10. mai 2001 Skrevet 10. mai 2001 Mens vi er inne på det med flyulykker vil jeg bare fortelle en liten ting. Mange så kanskje på nyhetene i juni 1995 at et småfly av typen cessna 172 fra Grenland flyklubb styrtet i Bamble. http://www.vg.no/vg/96/03/28/0623saa.html"'>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0623saa.html" TARGET=_blank>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0623saa.html http://vg.subnett.no/visArtikkel.asp?id=1142333"'>http://vg.subnett.no/visArtikkel.asp?id=1142333" TARGET=_blank>http://vg.subnett.no/visArtikkel.asp?id=1142333 http://www.vg.no/vg/96/03/28/0625floy.html"'>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0625floy.html" TARGET=_blank>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0625floy.html Jeg var faktisk en av de siste som så flyet i luften. I avisene står det at de to flyene kom borti hverandre på grunn av et vindkast, men det er faktisk ikke tilfellet. Det bakerste flyet ga på mer gass å fløy under det andre flyet, og i det cessnaen skal fly opp foran den andre cessnaen kommer det borti propellen til det andre. Det har faktisk ikke kommet frem i saken. Burde jeg gjøre noe med det eller burde jeg bare la det bli for meg selv? Hilsen Vegard Nilsen Siter
Hans Johnsen Skrevet 10. mai 2001 Skrevet 10. mai 2001 Hei alle sammen! Tragisk med flyulykken. Etter det jeg har hørt i media, så traff flyet en kraftledning. Og jeg lurer på om kraftledninger som kan være til hinder for luftfartøy, er merket på kart? Har sett flere lange spenn over fjorder, men på flykartene jeg bruker til simmen, så finner jeg ingen merknader om kraftledninger. Hvordan er det i den virkelige verden? Noen som vet? MVH Hans Siter
Torbjørn Dalløkken Skrevet 10. mai 2001 Skrevet 10. mai 2001 Hei! Angående at flyet fra Tynset-flyklubb traff en strømkabel, bør det sies at kabelen bare var 10 meter over bakken. 5 på sitt laveste. Da spør man seg jo, hvorfor flyet fløy så lavt. Det sies at det kretset over gården til forloveden til passasjeren (18). Men hvem vet...det blir fort rykter, og man må for all del ikke legge skylden på noen før hendelsesforløpet er klar lagt.. Hilsen Torbjørn Siter
Gjest Skrevet 10. mai 2001 Skrevet 10. mai 2001 hvorfor merker de ikke linjer med store spenn med radiosignal? legdingene er jo ofte merkert med slike røde kuler/bøyer kunne en ikke ha satt inn en device som sendte ut en frekvens slik at en kunne fått en varsel i flyet/helikopteret. Siter
Jarle Kristiansen Skrevet 10. mai 2001 Skrevet 10. mai 2001 Utrolig trist ulykke. Kondolerer. Hvorfor i all verden fly flyet så lavt. 10 meter er ca 30 fot. Minste høyde på dette området er jo 500 fot... Det var også en relativt erfaren flyger med mange flytimer samt utsjekk på to motors fly. Kanskje flyet hadde problemer og måtte finne en landingsplass og så kom borti ledningen. Ledningen er jo ikke så høy, så det kan jo være en eller annen grunn.. Siter
Timmy Brandt Skrevet 11. mai 2001 Skrevet 11. mai 2001 quote: Opprinnelig postet av Vegard Nilsen: Mens vi er inne på det med flyulykker vil jeg bare fortelle en liten ting. Mange så kanskje på nyhetene i juni 1995 at et småfly av typen cessna 172 fra Grenland flyklubb styrtet i Bamble. http://www.vg.no/vg/96/03/28/0623saa.html "'>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0623saa.html" TARGET=_blank>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0623saa.html http://vg.subnett.no/visArtikkel.asp?id=1142333 "'>http://vg.subnett.no/visArtikkel.asp?id=1142333" TARGET=_blank>http://vg.subnett.no/visArtikkel.asp?id=1142333 http://www.vg.no/vg/96/03/28/0625floy.html "'>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0625floy.html" TARGET=_blank>http://www.vg.no/vg/96/03/28/0625floy.html Jeg var faktisk en av de siste som så flyet i luften. I avisene står det at de to flyene kom borti hverandre på grunn av et vindkast, men det er faktisk ikke tilfellet. Det bakerste flyet ga på mer gass å fløy under det andre flyet, og i det cessnaen skal fly opp foran den andre cessnaen kommer det borti propellen til det andre. Det har faktisk ikke kommet frem i saken. Burde jeg gjøre noe med det eller burde jeg bare la det bli for meg selv? Hilsen Vegard Nilsen Hei Tror det er slik at, når det er en "vanlig" ulykke, f.eks bilulykke, og du vet noe som ikke har blitt sagt har du "meldeplikt" til politiet? Vil tro at dette gjelder det samme i dette tilfelle? Siter
Tommy Martinsen Skrevet 11. mai 2001 Skrevet 11. mai 2001 quote: Opprinnelig postet av erlend namdal: hvorfor merker de ikke linjer med store spenn med radiosignal? legdingene er jo ofte merkert med slike røde kuler/bøyer kunne en ikke ha satt inn en device som sendte ut en frekvens slik at en kunne fått en varsel i flyet/helikopteret. God ide, og det er faktisk noen som har tenkt på det. Mener jeg hørte det av en helikopterflyger som holdt foredrag på en flyweekend jeg var på på. Han snakket om at det skulle monteres sendere i høyspentledningene som sendte ut en slags melding, og det skulle sendes på alle (?) frekvenser. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 11. mai 2001 Skrevet 11. mai 2001 Hei Flyulykker er jo alltid en uting, og forferdelig for dem det rammer. Men etter å ha lest en god del rapporter, er jeg overraska over hvor bra det som regel går, både med småfly og kommersiell trafikk. Faktisk kom det som ett sjokk på meg at overlevelses sjangsen var så stor som den var. Nesten alltid skyldes disse en eller annen form for menneskelig svikt - oftest flygeren, spesiellt hvis han er uerfaren. Dette var nytt for meg. Har nettopp hatt meg litt flyging i Cessna 172 - en utrolig hyggelig opplevelse i været vi har hatt i det siste. Siste turen i dag, en nav tur fra Sola til Flesland via Sørstokken. Vi brukte HLC kart i 1:250000 (gamle). Master og kabelspenn var merka opp, men ett svært farlig ett i 1500 fot var bortimot umulig å se på bakken. Skal vissnok ha gått ett jagerfly i dette spennet for mange år siden. Vi lå da i 3000 - just in case. Siter
Vegard Nilsen Skrevet 12. mai 2001 Skrevet 12. mai 2001 Jaja [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Hadde bare behov for å si det til noen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Det er kjedelig å bære på den hemmeligheten, men jeg tror ikke jeg vil si ifra til purken. Saken er jo ferdig selv om den ikke ble riktig.... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Jeg var ikke ombord [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Da hadde ikke jeg sittet her å skrevet dette. Hilsen Vegard Nilsen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.