Gå til innhold

Vatsim nybegynner


Frank Olaf Sem-Jacobsen

Anbefalte innlegg

Hvordan er det hvis man flyr i ukotrollert område, f.eks fra en flyplass uten tårn eller noe. Skal man da blåse ut hva man gjør på en eller annen standard freq? Og hvordan vet man når man skal kontakte tårn, app osv. på sin ferd mot en destinasjon? Og en siste ting, når man får beskjed om en squawk, skal man sette den noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i et område som ikke er kontrollert skal du raportere det du gjør på tekst. Frekvensen du skal benytte da er: UNICOM 122.800. Der kan all annen trafikk få vite hva du gjør.

 

SQ koden skal settes inn i transponderen på flyet. På denne transponderen lyser det fire siffer. eksempel: 1200. Disse sifferene skal du endre når du får ny SQ kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å hive meg på i kveld eller til uken om det blir noe liv i Norge utover...?

 

Ja det burde du!!!

 

Var btw Daniel Larsen som overtalet meg til å prøve vatsim! Er ikke proff akkurat men har rundt 100 timer på vatsim!!

 

Åpnet seg en helt ny verden for FS!! Fly ALDRI offline mer!!!

 

Er dritkult å fly på vatsim, man får den realistiske følelsen av å nesten sitte i et ekte fly!

 

Hadde en kar på opplæring(nei jeg er ikke ATC "") på en kort tur fra Gøteborg til Malmø der det var kontrollere på, han sa det at han heller aldri skal fly offline mer! ""

 

Ta å send meg en personlig melding til meg, så kan jeg hjelpe deg evt lære deg i allefall litt om vatsim, så kan vi gå igjennom en tur i lag så du kan lære deg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...