Gå til innhold

Skal sjekke alle typer SAS-fly


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Snakket med en kollega om dette idag, og han kjenner er SAS kaptein som er bekymret over vedlikeholdet til SAS.

 

Fly selv veldig ofte med sas og liker ikke det jeg leser. Var på en flight mellom BGO og SVG før jul engang.

Og etter vi kom ombord og mens vi taxet kom det en "ulelyd" med jevn intervall foran i flyet, virket som det kom fra under gulvet. Hørtes ut som en slags alarm eller noe.

 

Og rett før vi skulle lande kom lyden tilbake, i tillegg til en annen "hyle" lyd. Og det hørtes veldig godt.

Jeg synes ikke det var veldig kjekt, og har flydd 737 en haug med ganger uten å høre noe som ligner engang.

 

hehe, ikke sikkert det var noe alvolrlig da men ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest STS på CPH-basen dette gjelder vil jeg tro, er vel der nede de har hatt en grusom backlog. Dersom har det kanskje forekommet litt "slurv", og at de derfor er på etterskudd osv. De har nok neppe noe å frykte i Norge uansett, så Sola blir helt irrelevant i dette tilfellet. Selv om Sola hadde vært oppegående, så spiller ingen dette rolle for flyene som har base på CPH uansett (MD-82/MD-87, A319/321 osv.. ikke mye B737 i gården der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS har jo lagt ned verkstedet paa Sola og her er vel ett av resultatete. De skal vel spare seg til fant.Det er vel ingen som liker denne utviklingen.

 

Link

 

Kjell

Tror du bør gå å vaske fingrene dine litt etter det skriveriet.

Du har overhode ikke peiling på hva du snakker om.

Kanskje et skriv fra Peter Møller kan gi deg litt å tenke på.

For det andre så ville en oppvakt person fort funnet ut at dette er en gammel sak som taes opp igjen hver gang en hatsk skribent finner en korrespondanse mellom SAS og Tilsynet. Grunnet offentlig innsyn er det ikke vanskelig å se denne brevvekslingen.

 

 

Dagsavisen i Norge har den 15 januari skrivit en artikel om Scandinavian Airlines bristande administrativa rutiner kring flygplansinspektioner – det rör sig om brister i AD-hanteringen i SOM och i gränssnittet SOM/STS Engineering. Det är alltså SOM:s ansvar och all kommunikation i detta ärende hanteras av SOM. STS är inte med i denna loop.

 

Artikeln gäller förhållanden som tidigare har uppmärksammats i medierna. Lars Mydland kommenterade kritiken den 11 november 2006 i Inside Express. Det är alltså samma ärende som tidigare skrivits om i olika medier i Skandinavien. Vad som är nytt är att myndigheterna har meddelat att de kommer att inspektera och följa upp kontrollen av 12 stycken SAS flygplan.

 

Det uppstår naturligtvis många frågor i produktionen eftersom artikeln bland annat hänvisar till bristande upplärning av teknisk personal, men de faktiska avvikelserna som det rör sig om har ingen direkt anknytning till själva utförandet av flygunderhåll utan har att göra med administrationen och styrningen av underhållet.

 

Peter Möller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...