Martin Flikkeshaug Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei! Så et lite klipp på et tv-program istad. Det var et klipp fra USS Theodore Roosevelt i 1991 hvor en person ble sugd inn i motoren på et jagerfly. Noen som vet noe mer om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tenker du på klippet med han karen som blir sugd inn i luftinntaket på en Intruder (hvilket forsåvidt ikke er et jagerfly)? I såfall gikk det bra med fyren, uniformen hans satt seg fast slik at han ikke gikk rett i motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 ...og ja, A-6 Intruder var nok i hovedsak beregnet for angrep av bakkemål, med et rikt utvalg av bomber og raketter, men de kunne også bære AIM-9 Sidewinder og AIM-120A AMRAAM til selvforsvar, så pr. definisjon så kunne de også fungere som jagerfly... ...og for de som liker A-6 Intruder, så kan man jo anbefale filmen "Flight of the Intruder"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Takk takk.. Det var nok det klippet jeg så ja Kenneth. Så ikke akurat så deilig ut det der.. Jeg kaller slike fly for jagerfly samme [*********] hva de heter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 ...og ja, A-6 Intruder var nok i hovedsak beregnet for angrep av bakkemål, med et rikt utvalg av bomber og raketter, men de kunne også bære AIM-9 Sidewinder og AIM-120A AMRAAM til selvforsvar, så pr. definisjon så kunne de også fungere som jagerfly... ...og for de som liker A-6 Intruder, så kan man jo anbefale filmen "Flight of the Intruder"... AIM-120 har aldri blitt brukt av A-6 Intruder og flyet kan heller ikke skyte ut/lede missilet med sin radar. En helt ny super intruder kalt A-6F ble vurdert på 80-tallet (den forble bare på tegnebordet) med den nye APQ-173 synthetic aperture radaren, noe som ville ha gitt flyet kapsasitt til å bruke AMRAAM. Intruder kan bære AIM-9, men jeg har aldri sett den bli brukt på Intruder i en operativ setting, antagelig ettersom flyet bare har 4 våpenfester på vingene og disse blir prioritert til a2g våpen. Og så fantes jo F-4 ,F-14 og F-18 til å passe på...hehe "The flight of the intruder" er en bra film med mye spennende a2a filming. Og bare slutt scenene med A-1 Skyraidere gjør filmen til et must... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 AIM-120 har aldri blitt brukt av A-6 Intruder og flyet kan heller ikke skyte ut/lede missilet med sin radar. My bad... Blingset litt når jeg kikket igjennom oversikten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.