Vidar Aron Røsand Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Er det noen regler/rettningslinjer for hvordan EFIS-panelet brukes eller settes MAP/PLAN osv forskjellig fra pilot til pilot ? Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ingen regler... bruk hva som er mest hensiktsmessig. T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 På PSS sin 777 er sjekklistene lagt inn i ND som på det virkelige flyet. På Before Landing checklist står det MAP Integrity på et punkt. Vet ikke helt, er det riktig? Og betyr det at man er nødt til å være i MAP under landing? De fleste vil nok ikke være i plan uansett, men ikke ofte det står på sjekklistene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Tror jeg hadde satsa på å vært i NAV mode (VOR/ILS) under landing. I alle fall hvis det var jeg som var PF. Tror jeg har sett at PNF kjører MAP (skjelden plan) under landing mens PF sitter og følger med ILS display mens han venter på å disconecte AP. Sist gang fløy vi visuellt inn helt fra 10 NM og da var ND i MAP mode hos begge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har faktisk ikke sett en eneste gang på f.eks Norwegian DVDen at de bruker NAV mode. Man får jo opp LOC og G/S i PFD uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Smak og Behag Gutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.