Gå til innhold

Visual Object Designer 3.0?


Gjest

Anbefalte innlegg

Avanserte makroer, som anvisnings tavler for parkering og slike ting, tror jeg ikke går. For enkle makroer som bygninger og slikt, ja. Vanlig dag-texture til objektet går også bra. Natt-texture blir nok værre, siden VOD 3.0 er basert på fs98 sin palett til Natt-texture. (Denne fungerer IKKE i fs 2000). Skal du lage natt-texture når du bruker VOD 3.0 til FS2000, er du nødt til å legge den inn i *.api filen manuelt etterpå.

Samt at du må også skaffe deg oversikt over paletten til den nye natt-texturen.

Litt trasig dette, men alternativet er å lage *.api filen manuelt om det ikke finnes et alternativ til VOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd så mye med VOD30 og FS2000.

Men det går fint med enkle makroer og nattbelysning hvis du endrer en linje i makroet.

Linjen som legger til texture på makroet ser slik ut:

Bitmap( HANGAR_I.PAT 0 0 0 0 )

Endre den til dette:

LoadBitmap( 0 L6 a 0 0 0 HANGAR_I.bmp )

Hva er endret? Ved å bruke LoadBitmap kommanden istedet for Bitmap kommandoen brukes nattbelysning på ekte FS2000 hvis. Du må derfor opprette to *.bmp filer istedet for en. Vi følger eksemplet. Her heter *.bmp filen HANGAR_I.bmp, nattetexturen heter da HANGAR_I_LM.bmp. Endelsen _LM må brukes på nattetexturen (bestemt av Microsoft)(fordi FS2000 ikke har noen farger som lyser om natten som i FS98).

Alt dette forutsetter så klart en liten porsjon kunnskap om .api formatet, tålmodighet og bruk av notepad. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan en se hva VOD er god for ja.

Trodde egentlig du bruke FSDS til å lage makroene, jeg. Det skal visst være veldig bra, men freeware er freeware, og skapt med freeware [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Værnes sceneriet ditt blir bare bedre, selv om jeg ikke har fått prøvd de nye filene enda er det nesten for bra til å være sant. Stå på, dette blir bedre enn alt jeg noen gang har sett av flyplasser.

PS: Får du den bedre enn den virkelige skal jeg slikke føttene dine resten av livet [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Tror jeg må passe på så det ikke ser bedre ut. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Om VOD - Det er et bra verktøy til å lage grunnobjekter, som du etterpå kan finpusse på ved hjelp av notisblokk. Tungvindt kanskje, men fleksibelt. Nå har jeg ikke prøvd FSDS, men jeg tror nok det samme kan oppnås med VOD og Notisblokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...