Gå til innhold

Innsbruck/LOWI Night Procedures?


Rune Gilberg Jensen

Anbefalte innlegg

Er LOWi åpent om kvelden/natten?

Jeg fløy på MFS LEPA-LOWI og kom fram ca. kl. 20.00 ECT. Det var stummende mørkt og jeg stolte kun på anvisningene gitt fra deafult-tower i MFS. Den er såpass ustabil, jeg har flydd inn til LOWI før og har vært avhengig av å fly uavhengig av anvisningene deres fra før. Jeg fikk klarering til å gå ned til 3900 fot fra 10000. Med en descent-rate på 1800fpm og "pull-up" kimende var det ikke spesielt hyggelig å fly 767-300ER med 194 passasjerer inn til visual rullebane 8 i mørket. Jeg har tidligere flydd approach rwy25. Det var dog ILS-frekvens på rwy 08, den kom opp på FMC`n min, men jeg fanget den aldri. Det ble en brutal nedstigning da jeg fikk rullebane in sight med spoiler ute og throttle på idle, full flaps og gear. Jeg landet trygt (-384,5 touchdown) på LOWI, men etter landing begynte jeg å tenke på om LOWI er åpent for flyging om nattet med tanke på alle fjellene omkring? ""

Og jeg håper inderlig at ATC på FSX blir meget bedre enn hva tilfellet er på FS9. Klareringer av en Dash som ligger 1.2 miles foran meg og jeg i 737, f.eks. på final. Så må jeg gå rundt. Argh. "" Og anmodning om å snu venstre til 050. Ja, rett inn i et fjell! Eh nei takk. Mantaining own navigation thank you. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det enkelt. Ja, Innsbruck er åpen om kvelden. Har selv landet der nærmere 23 om kvelden i stummende mørke som du sier ""

Forøvrig har jeg aldri sett 767 komme inn på 08, har kun sett den komme inn på 26, mens de starter 08. Visual på 08 i mørket er for de lokalkjente.

 

Innflygningen er ganske bratt fra begge sider, men særlig fra west. Anbefales å få ned hastigheten tidlig. Flyr vi inn fra west i dårlig vær konfigurerer vi med hjul og flaps før vi begynner selve descenden på approachen.

 

Men det er helt klart å foretrekke 26 evt. bryte av for sirkling til 08 senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...