Gå til innhold

Spørgsmål DVD !


Lars Damgaard

Anbefalte innlegg

Måske ikke det riktige emne, at ligge denne "bolt" inn..!

- Mit lille problem er , at jeg ikke har DVD avspiller på PC'en min.

Vil det lønne seg, at køpe en extern, eller ret og slet innstalerere en fast på PC'en..?

( Jeg må også få lakt FS-X inn )

 

Et andet lille spørsmål :

Jeg er ved at overspille alle mine "hjemme-videoer", fra VHS til DVD. Og skal brukr 3 stk. kopier av hver.

Jeg har ca. 50stk VHS bånd av 3 timer, så det er litt at en "jobb"

Kan man kopiererer dem over fra PC'en ? F.eks X 8 eller 16 ?

Det ville hjælpe meg enormt....!

Og hvar skal man køpe av hardware ?

- Gider ikke "skifte" min PC, idet den akkurat er oppgraderet, men ikke med DVD.!

 

Bliver glad for alle foreslag, til en enkel løsning.

( Der er ikke for at spare penge, men for at slippe at starte en ny PC opp. Noget jeg brukte ca. 14 dage på sidst...! )

 

På forhånd, Mange takk for svar.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok anbefale en intern DVD spiller dersom du har plass til det i kabinettet ditt. På den måten slipper du å ha en "kasse" liggende ved siden av og være nok et sted for støvet å gjemme seg. Interne DVD er også svært billig i dag. Jeg kjøpte meg denne for en uke siden. 399 kroner, og da har du en brenner i tillegg. Denne kan du få i svart, hvitt og sølv, hva som måtte passe ditt kabinett ""

 

Det andre spørmålet er jeg ikke noe ekspert på, men du må vel ha en data med Firewire overføring for å få video inn på maskinen vil jeg tro. Når du skal overføre video til data'n vil jeg tro du må bruke normal hastighet.

 

Håper dette hjalp noe ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved overspilling fra VHS til DVD, må du bruke normal hastighet.

Det enkleste er å kople en VHS spiller til en DVD spiller med opptaksfunksjon, om du går via PC så må du ha

 

1. Enten et kort med Lyd og Video (phono) inn som kan digitaliseres av et redigeringsprogram. Deretter må dette komprimeres og brennes ut på DVD.

 

2. Ha en ekstern boks (som jeg har) f.eks Formac studio, som tar imot alle typer analoge signaler og gjør om disse til firewire eller usb overførbare signaler, så må du digitalisere inn i et redigeringsprogram, komprimere og brenne ut på DVD.

 

3. Gå via et DV kamera som har lyd/bilde phono inn og firewire ut.

 

Det klart enkleste er å få tak i en DVD spiller med opptak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars,

dersom du har kopiert det til normale DVD-er, saa er det ingen problem aa legge disse filene paa HD, for deretter aa kopiere de ut paa nye DVD-er. Du bare lager en katalog for DVD-en. Det vil da vaere to underkataloger (Audio_TS og Video_TS). Deretter starter du brennerprogrammet ditt, velger DVD-video (eller noe saant), Deretter kopierer du alle filene fra video_TS katalogen til den tilsvarende katalog paa brennerporgrammet. Deretter kan du brenne saa mange kopier du vil.

 

En annen maate er aa lage en ISO-image av de, for deretter aa brenne de tilbake til nye DVD-er. Da trenger du et program som Ultra-ISO (du kan laste ned en 30 dagers versjon paa www.ultraiso.com) Den bruker du til aa lage en image med. Brennerprogrammet ditt kan da brenne DVD-er fra denne imagen (som ligger paa HD).

 

Dersom du har flere spoersmaal, eller jeg har misforstatt, saa er det bare til aa spoerre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...