Gå til innhold

Fps-tap ved bruk av Fraps


Marius Arnesen Høiseth

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle lage en FS-film siden jeg i går fant et par sanger på nettet jeg fikk lyst til å bruke i en eller annen video ""

Men når jeg startet opptakene med Fraps gikk fps helt ned til 11!!!!

Jeg har satt max. fps til 25 og der ligger den konstant når jeg ikke bruker Fraps.

Jeg har ikke lyst til å skru ned på grafikkinstillingene noe særlig ettersom de er litt under "ultra high" allerede ""

Er det noe jeg kan gjøre med Fraps eller noe annet for å forminske eller fjerne fps-tapet??

Jeg har gått igjennom v1.0 av performance-guiden osv. osv. til Jan-Reidar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The thing is - uansett hvilket oppsett du har, vil du få "fps-tap". Det er fordi Fraps krever helt sykt med ressurser for å grabbe det som skjer på skjermen og rekke å lagre det i en AVI, før neste frame kommer. I tillegg blir filene svære, fordi det så og si er omtrent ukomprimert.

 

Som noen har nevnt, slå av opptak for lyd. Skal du ha lyd, anbefaler jeg at du gjør det i et annet program samtidig, eller tar det eventuelt etterpå.

 

Ang. HALF SIZE får du ikke halvert kvalitet, men oppløsning - hvilket er to veldig forskjellige ting.

 

 

En ting som er verd å merke seg er at Fraps kun tar opp i maksimum 1280x768. Dvs at du fint kan lage HD-video om du vil, som er 1280x720..

 

 

Og til sist - marker haken for "no sync" - den gjør underverker. Hvis du gjør det, og du har skikkelig videoredigeringsprogramvare, sett opp FPS til 60, og slow hele opptaket med mellom 200 og 300 i redigeringa, så får du sykt fin flyt. Har en video på gang nå, hvor jeg gjør dette, håper å kunne gi slipp på den i løpet av uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til sist - marker haken for "no sync" - den gjør underverker. Hvis du gjør det, og du har skikkelig videoredigeringsprogramvare, sett opp FPS til 60, og slow hele opptaket med mellom 200 og 300 i redigeringa, så får du sykt fin flyt. Har en video på gang nå, hvor jeg gjør dette, håper å kunne gi slipp på den i løpet av uka..

 

Jeg har nok desverre bare Windows Movie Maker 2... ""

Men takk for svaret ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...