Gå til innhold

Norsk journalist gjør det igjen...


Oyvind Sannerhaugen

Anbefalte innlegg

Hei

ja, VG har jo vart omtalt her for (tenker pa den nestenulyken med JAL som var)

jeg skjonte arlig talt ikke engang hvor den livsfaren i denne her artikelen oppsto..(sporsmaltegn x2) var jo bare en helt vanlig abort landing prosedure (sporsmaltegn x2)

(jeg har ikke o eller ae eller sporsmaltegn pga at det er noen luringer pa skolen som har satt pa eng tastatur+at systemansvarlig har last fu ksjonen at endre det..)

 

MVH

Timmy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst, Christian. Innlegget ditt er fullt av gode poenger som vi bør legge oss på hjertet. Når vi leser artikler som dette, lærer vi imidlertid å oppøve vår kritiske sans. Dette fører til at når media bringer nyhetsstoff om temaer hvor vi ikke har peiling, så stiller vi spørsmålstegn ved det vi leser (og hører). Og det er sunt. Vi bør ikke betrakte alt som urokkelige fakta selv om "det sto i avisa".

Mvh

KjellM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at problemet ligger i måten en jobber i nettutgavene av avisene.

Journalister raser rundt på nettet på jakt etter storyer som deretter blir kjapt "oversatt" og publisert uten at det går gjennom en desk eller annen kvalitetskontroll.

Se på disse eksemplene fra CNN.no

http://www.chembio.ntnu.no/users/ystenes/sproyt/index.htm#ordhaaploes" TARGET=_blank>CNN.no

[image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/rolleyes.gif[/image]

------------------

Morten@Nesvik.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...