Gå til innhold

Gruppeflight Fredag!


Sindre Solem Ertsaas

Anbefalte innlegg

Siden den forrige tråden ble lagt på is så tenkte jeg at jeg kunne likså godt ta den opp igjen siden jeg ikke har noe annet å gjøre i disse nattetimer! Ikke slakt meg fordi at jeg tar opp denne tråden igjen osv, men bli heller med på turen!

 

Som Daniel sa i den forrige tråden så skal Erik Schøyen ha S3 trening på Gardermoen og det hadde da vært litt artig og skaffe hann litt trafikk! Så det jeg tankte var da at vi kunne fløyet en fellestur slik at han får svettet litt mens han sitter der!

Noen som er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting jeg, men det er nå bare å komme, ja! Også kan jeg informere om at mitt personlige mål for treningen er å kontrollere alle flighplaner at de er riktig satt opp: ikke SID/STAR og ikke dep/arr i rutebeskrivelsen, samt riktig på voice/text/receive, og sist men ikke minst: At flighten er satt opp med riktig cruise i h.h.t. "Det er til og med rart"-regelen (for uinnvidde (m.a.o. alle andre enn meg selv) så er det min huskeregel for hvilken crusisealtitude som er tillatt m.h.t. hvilken retning du kjører (øst/vest). "Det er til og med rart" = "It's even odd" = EVEN ODD = 180-359 Partall/000-179 Oddetall) ""

 

Da kan nok meget gjerne hende jeg sitter enda lenger enn det som er satt opp altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke minst: At flighten er satt opp med riktig cruise i h.h.t. "Det er til og med rart"-regelen (for uinnvidde (m.a.o. alle andre enn meg selv) så er det min huskeregel for hvilken crusisealtitude som er tillatt m.h.t. hvilken retning du kjører (øst/vest). "Det er til og med rart" = "It's even odd" = EVEN ODD = 180-359 Partall/000-179 Oddetall)

 

Vel, det kommer ikke fram av din regel hvilke CRUISE LEVELS du bruker øst/vest.. ???. Kan denne selv, men forklaringen DIN syns jeg du må finpusse "", Når du flyr 180-359 mot vest, hvilke cruiselevels bruker du da ? ""

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke minst: At flighten er satt opp med riktig cruise i h.h.t. "Det er til og med rart"-regelen (for uinnvidde (m.a.o. alle andre enn meg selv) så er det min huskeregel for hvilken crusisealtitude som er tillatt m.h.t. hvilken retning du kjører (øst/vest). "Det er til og med rart" = "It's even odd" = EVEN ODD = 180-359 Partall/000-179 Oddetall)

 

Vel, det kommer ikke fram av din regel hvilke CRUISE LEVELS du bruker øst/vest.. ???. Kan denne selv, men forklaringen DIN syns jeg du må finpusse "", Når du flyr 180-359, flyr du mot øst eller vest da ? ""

 

Freddy

 

Ah. Litt dårlig av meg å ikke skriver grader. 180-359 grader (er som oftest bestandig) øst og 000-179 grader er vest ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne regelen leste jeg her i går, men det sa ikke "aha!" før etter lyset var slukket for kvelden. Det er jo så mangt man tenker på før søvnen tar oss, og en av de tingene jeg kom på i går var altså denne regelen din.

Jeg ser for meg en globus med en breddegradslinje; flyr jeg med retning som er til venstre (vest) for den blir det liketall, flyr jeg med retning mot høyre (øst) for den blir det oddetall. Under står det EVEN I ODD.....hehe

 

Takk for den! Tror den sitter litt bedre når jeg har måttet tenke litt på den også. Har jo visst om det fra før, men har måttet sjekke mange ganger p.g.a. at jeg ikke har hatt noen regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Litt dårlig av meg å ikke skriver grader. 180-359 grader (er som oftest bestandig) øst og 000-179 grader er vest

 

Vet ikke om jeg har misforstaatt deg litt Erik, men iht mine kunnskaper flyr fly med kurs 180-359 grader, vestover og fly med kurs 000-179 flyr oestover. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Litt dårlig av meg å ikke skriver grader. 180-359 grader (er som oftest bestandig) øst og 000-179 grader er vest

 

Vet ikke om jeg har misforstaatt deg litt Erik, men iht mine kunnskaper flyr fly med kurs 180-359 grader, vestover og fly med kurs 000-179 flyr oestover. ""

 

Øst/Vest Vest/Øst - ærre så nøye da ;P Men poenget med regelen holder nå uansett vann da den bare forholder seg til grader og ikke øst/vest/vest/nordøst osv ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...