Gå til innhold

Aktuelt RC-fly?


Ola Haldor Voll

Anbefalte innlegg

Jeg var i samme situasjon som deg for en liten stund siden. Jeg annbefaler at du kjøper deg "Ready To Fly" (RTF) sett, disse er relativt billige, meget "snille" når det gjelder å fly og i tillegg inneholder det alt man trenger for å få flyet i lufta. Da tenker jeg på fly med elektromotor, prisen ligger på rundt 1200,- til 1700,-. Park Flyers er en produsent som er gode på RTF sett som er av relativt god kvalitet, så om du finner noe slikt så er dette et godt kjøp for en nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet du har sett på egner seg best som leketøy for barn fra 4 til 12 år. Det er mange som selger sånne på qxl. Jeg har også importert og solgt en del slike fly. Du kan få dem temmelig billig, men det er som sagt bare leketøy (to-kanals) som styres kun ved trottle-bruk. Jeg vil anbefale deg og kjøpe deg en 4-kanals nybegynner-pakke. Du kan få en billig pakke hos elefun.no, men det koster uansett minimum 3000, men det er med radio. Når du har lært deg og fly, kan du bytte ut radioen med en 6-kanals computerradio, så kan du kjøpe flere fly og bruke samme radioen. Jeg vil også absolutt anbefale at du melder deg inn i en klubb slik at du får hjelp i startfasen, siden jeg av erfaring kan fortelle deg at det fort kan gå med en del fly når man skal starte på egen hånd. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi en liten illustrasjon, jeg har denne Cessna 182, RTF pakken. En utrolig flott pakke med alt du trenger, flyet er av isopor/plast og er utrolig robust! Har hatt mange harde landinger både i grus og oppe i trær uten at det har fått "varige men". Denne pakken vil koste rundt 1300,- hos en norsk forhandler.

Kyosho har også en del flotte modeller, men vil annbefale denne modellen som har fått både skryt hos forhandlere og som jeg personlig har prøvd. Meget robust og utrolig tilgivende når det gjelder flyge evne. Prislappen ligger på rundt 1400,- hos en norsk forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...