Gå til innhold

RiAT tips (og triks).


Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

Driver for tiden å planlegger en liten tur til RAF Fairford og "The Royal International Air Tattoo" som går av stabelen i juli, og tenkte derfor jeg skulle høre med de av dere som har vært der tidligere om hva man bør tenke på osv. når man planlegger en slik tur.

Slik jeg har forstått det er området på flyplassen delt opp i flere deler, hvor man må ha billetter til de forskjellige delene...men hva er det som lønner seg å kjøpe hvis man vil ha best mulig overblikk over rullebanen f.eks?

 

Vil veldig gjerne høre hva dere som har vært der synes om hvordan alt blir gjennomført, og som sagt hva man bør tenke på osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, jeg har vært der 3 ganger. Råkule hver gang! Det er lurt å være der 2 dager som det pleier. En dag på tribune, da får du en ypperlig foto-vinkel. Og den andre dag kan du bruke til å gå på enden (høyre siden av publikumsiden) og da får du se masse afterburner og føle dine beinene bedre. Også gå i midten av rullebanen.

 

Om morgenene bruk tid til å fange plassen med campingstol og camping-vegg for å "merke" området ditt. Så rusle rundt hele plassen og fotografere til rundt 10-tida før du går tilbake til forhåpentligvis pent behandlet stolene/veggene. Lurt samarbeide med 2-3 personer ang. plass-reservering.

 

Stikk innom mange souvenir-shopene og ikke glem Fishes and Chips. Solkremen er helt nødvendig ellers havner du i 2. gradsforbrenning!

 

Hvis du har tid, er det supert å være der også på mandag og se take-off på mange fly som ikke viste i display.

 

Lykke til! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut, har hatt lyst til å dra dit helt siden jeg begynnte å interessere meg for fly da jeg var liten, så jeg gleder meg stort.

 

Men hvordan er det med billettene til showet?

Betaler man for å komme inn og så kan man gå hvor man vil, eller må man kjøpe en billett for å f.eks sitte på disse tribunene i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med billettene til showet?

Betaler man for å komme inn og så kan man gå hvor man vil, eller må man kjøpe en billett for å f.eks sitte på disse tribunene i tillegg?

Lurt å bestille tribune-plassen i god tid på forhånd. Dagsbillett får du komme inn uten problem. Du får rabatt hvis bestille den eller den på nett (RIAT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...