Gå til innhold

Treningskvelder


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

For å få opp dette dårlige aktivitetsnivået synes jeg at vi bør arrangere en del nybegynner og treningskvelder.

Jeg kommer til å gi ut en liten fil om hvordan man blir medlem og begynner å fly på VATSIM. Jeg tar for meg kommunikasjon mellom ATC og flygeleder her.

 

La oss si f.eks. Fredag kveld neste uke og hver Fredag i noen uker. Deretter tar vi pause og begynner evt på igjen senere.

 

La oss si at vi holder en treningskveld på Bergen Flesland neste Fredag (ikke 28.)

Jeg bemanner gjerne Flesland Tower f.eks. I tillegg bør vi bemanne Flesland Approach, Stavanger Control og Oslo Control. Destinasjonene til pilotene som melder seg på for en treningskveld kan være Sola og Gardermoen, derfor er Approachkontrollere på disse flyplassene velkomne.

 

Dette er fint for nybegynnere og de som vil friske opp litt. De som er ferske kan ha godt av å lese den lille "manualen" jeg skal skrive om VATSIM og kommunikasjon.

 

Det å logge seg opp på VATSIM er veldig enkelt, og etterhvert som man får ting til er det både gøy og realistisk å fly der. Mange foretrekker å fly offline, men det er ingen som hindrer vedkommende i å fly "singleplayer" til vanlig og online når det er flygeledere der!

 

Dette er et flott samfunn og man har en god tone. Nybegynnere er alltid veldig velkomne, og det er ofte ferske piloter under min kontroll.

 

Altså:

 

Treningskvelder på Fredager framover (starter neste uke, IKKE den 28.04) på Flesland.

 

Det hadde vært flott om de som er interessert kan melde seg her, også flygeledere!

 

Jeg skal prøve å få lastet opp denne filen i helgen!

 

Velkommen til VATSIM!

 

www.vaccsca.org

 

Håper dette kan bidra til å få opp aktivitetsnivået!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak, men synn du her har funnet opp hjulet på nytt.

 

Hadde du snakket med Arild Oldervoll, som er Chief of Pilot i Vaccsca ?

Her har det blitt jobbet en stund med treningskvelder for piloter.

 

Men flott at du gjør noe for de nye ""

personlig så mener jeg at det er unødvendig å finne opp hjulet på nytt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Christian Sager jobber med å sette opp ett nytt treningssenter for VACCSCA, både for piloter og ATC. Som en del av dette kommer det også til å bli startet opp treningskvelder. Noen for de helt nye, andre for mer erfarne piloter der spesielle ting øves på, f.eks. VFR flyging, holding, non-precision approaches osv...

 

Men ta gjerne kontakt om du har noe som du vil skal være med i treningssenteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...