Gå til innhold

Fin pensjonisttilværelse for gamle SAS SE-DBO


Jan Henrik Eriksen

Anbefalte innlegg

Herlig herlig, det varmer å se at disse flyene fortsatt får lov til å være i lufta. I tillegg er jo DC9-20 maskinene virkelig spesielle, et virkelig heftig og herlig fly.

Motorkraften som disse små flyene har, er jo bare enorm -

jeg vil tro de fleste flygere synes dette var rene

"sportsbilen" i SAS-flåten.

 

Synd at DC9 "Sport" ikke trafikkerer rutenettet i Norge lenger, var på en av de siste SAS flyvningene med DC9-20 fra

Værnes til Oslo *mimre mimre*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen som har råd til dette i Norge, men nå har jo ENJB fått en Turboprop som den første klubben i Norge da. Ikke en dårlig start vil jeg si.

 

Har sett sett flyet i action, og den stopper på samme lengde som en Cessna 172 og tar av med samme lengde. Climbrate`n på den er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...