Gå til innhold

HJELP!


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har åpnet noen porter, kan du jo tolke betydningen av det som står i user manual under Introduction:

 

Port 3290 UDP Voice Communication [color:"red"] MUST be forwarded through your router [/color]

 

Dette er den eneste porten som MÅ forwardes.

Hadde du fortalt litt om hvilket oppsett/ router du har, kunne jeg kanskje ha hjulpet mer.

 

Ellers finner du mye om dette på sidene til Portforward

Her finner du kanskje til og med en detaljert fremgangsmåte for din egen router.

 

Dette problemet gjorde at mange ga opp å bruke G/G kommunikasjon i ASRC også, noe som er synd da dette kanskje var den beste funksjonen til klienten. Litt arbeid med dette vil gi flotte muligheter for ATCs å koordinere uten å bruke den forferdelige chatten.

 

Jeg har faktisk ikke hatt et eneste problem med VRC så langt, men da har jeg ikke fått anledning til å prøve G/G enda (kanskje i kveld) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Hver port du åpner i brannveggen på routeren er et potensielt sikkerhetshull, men sannsynligheten for dette er forsvinnende lite. Er man fullstendig paranoid (jeg sier ikke at du er det, men de finnes "" ) ønsker man ikke å åpne porter,men da kan man heller ikke kommunisere ut til verden.

Å åpne denne porten vil ikke ha noe å si for en familiepc. Jeg antar dere bruker både MSN, webleser og nedlastingsprogrammer som bruker porter som er åpne.

 

Det nytter ikke å gi en generell beskrivelse på hvordan man gjør dette, for hver router har sitt eget program som forestår dette (derfor et eget webområde dedikertakkurat for det). Du må finne ut hvilket merke routeren din har og man trenger ikke å være detektiv for dette.

 

Vanlig bredbånd fra ISDN eller analog linje: Fra telefonkontakten i veggen deres sitter det en splitter med en ledning inn og 2 ut (en til telefon og en til bredbåndsmodem. Fra modemet går det en kabel ut som er koblet til en router (med blinkende lys og ofte med antenne hvis dere har trådløst nettverk) På denne står det et navn og et produktnummer. Dette navnet finner du på tidligere nevnte webside og utfører det som står der.

 

En ofte brukt IP adresse i routere er 192.168.1.1 Dnne adressen kan du prøve å setteinn i adressefeltet på IE og se om du kommer i kontakt med routeren.

 

Lykke til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...