Ådne Lie Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Når dere tar CPL lisens i FS. Hvordan klarer dere å unngå å gjøre feil, når dere skal svinge til 90 grader, samtidig holde 120 knop og se på VS og ta opp et vindu for å senke MP og holde 30 grader sving? Uten å overskride farten i climb speed, men å holde 120 knop. Hvordan kan dere se på et vindu og justere med musen MP til 22 uten å ta blikket fra resten av cocpiten, og høre på skravla som syter i ett. Hvordan klarer dere det, uten å trykke på pause? Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Øvelse gjør mester ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Svaret ligger i for min del å skaffe meg CH sin throttle, da kan jeg justere MP iten å ta opp vinduet til throtle for å gjør med data musen. Rart at det ikke er noen som har tatt denne lisensen uten å bruke CH sin throttle. Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Man kan fint gjøre dette uten CH sin store throttle. Generelt: MP setter du ved hjelp av throttle (F1-F4). RPM setter du ved hjelp av propeller controller (CTRL F1-F4). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Har nå forsøkt i 6-7 timer å lande fint på Harvey Field. Men dama (sensor) blir aldri fornøyd. Uansett hvor fint jeg setter flyet ned på, påstår hun at jeg kræsjer. Det er langt fra noe kræsj. Om det blir litt humping bortover rullebanen så er det kræsj. For noe sprøyt. Er det noen som vet hvordan landingen må være før hun blir helt fornøtd, noen oppskrift? Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åke Lindberg Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 En blomsterbukett och chokladask kanske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Nå har jeg snakket med en i OFKL, og har han selv sagt at marginen for å klare det er meget små. Selv vanlige piloter har problemer med å stå på CPL prøven i FS, så hvordan skal vi andre klare det da? Men jeg skal klare det, men med en annen sensor - istedenfor det gamle pusseskinnet av en sensor som følger med FS. Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Du burde kontakte luftfarstmyndighetene og si det til dem, kanskje CPL blir litt billigere (men vanskeligere...) å ta i fremtiden Ekte piloter trenger vel ikke å automatisk være noe særlig gode i fs selv om de kan fly i virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 du må sjenke dama full ikke sant lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Jansen Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Den dama som er beskrevet må være skikkelig kresen. Som sagt over må du skrive en mail til Luftfartstilsynet snarest for å si hvor dårlige kontrollanter de har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.