Gå til innhold

Ta CPL lisens i FS


Ådne Lie

Anbefalte innlegg

Når dere tar CPL lisens i FS. Hvordan klarer dere å unngå å gjøre feil, når dere skal svinge til 90 grader, samtidig holde 120 knop og se på VS og ta opp et vindu for å senke MP og holde 30 grader sving? Uten å overskride farten i climb speed, men å holde 120 knop.

 

Hvordan kan dere se på et vindu og justere med musen MP til 22 uten å ta blikket fra resten av cocpiten, og høre på skravla som syter i ett.

 

Hvordan klarer dere det, uten å trykke på pause?

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå forsøkt i 6-7 timer å lande fint på Harvey Field. Men dama (sensor) blir aldri fornøyd. Uansett hvor fint jeg setter flyet ned på, påstår hun at jeg kræsjer. Det er langt fra noe kræsj. Om det blir litt humping bortover rullebanen så er det kræsj. For noe sprøyt.

 

Er det noen som vet hvordan landingen må være før hun blir helt fornøtd, noen oppskrift?

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med en i OFKL, og har han selv sagt at marginen for å klare det er meget små. Selv vanlige piloter har problemer med å stå på CPL prøven i FS, så hvordan skal vi andre klare det da? Men jeg skal klare det, men med en annen sensor - istedenfor det gamle pusseskinnet av en sensor som følger med FS.

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...